12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Soedjono84

[FLASH] kan geen motiontween maken

Hallo,

Ik heb een ontwerp klaar vanuit het programma Photoshop. Nou heb ik dit importeert Flash (als psd). Wanneer ik deze psd bewerk, dus in de psd bestand en motion tween maakt, krijg ik geen animatie te zien. Gister was het mij even gelukt, maar het had niet opgeslagen.

Kan iemand mij hierbij verder helpen? Ik maak gebruik van CS4.

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Nietzman

Erm, die tweens maak je toch tussen vectorelementen, niet van bitmaps? Of is dat sinds mijn laatste Flash (5) drastisch veranderd?

Inactief
    Anoniem

heb je van je bitmaps een movieclip gemaakt? Alleen MCs en buttons kunnen bewegen:)

Bijdrager
    Renzsz
    ”Nietzman”

Erm, die tweens maak je toch tussen vectorelementen, niet van bitmaps? Of is dat sinds mijn laatste Flash (5) drastisch veranderd?

een Motion tween is gewoon een beweging (dus geen vervorming) van een object, dus dat kan ieder afbeeldingsformaat zijn, zolang je hem maar omzet naar een MC (Graphic kan toch ook volgens mij)

Inactief
    Anoniem
    ”Renzsz”
    ”Nietzman”

(…)
    (Graphic kan toch ook volgens mij)

Ja, ik twijfelde al:) Misschien dat het ook kan. In ieder geval moet de topicstarter wel zijn/haar afbeelding in een MC/Graphic/button omzetten om een MotionTween uit te voeren.

Bijdrager
    Almerrrrr

vector elementen kun je een vorm tween geven
    movieclip, graphics en buttons kun je een bewegings tween geven.

Je zult je van je elementen vanuit photoshop dus eerst een graphic of een movieclip maken wil je er een beweginstween aan kunnen geven.

Flash geeft zelf aan of de tween wel of niet klopt. bij een vorm tween worden de frames op je tijdlijn groen bij een beweginstween blauw. daarnaast is de lijn die er over de frames heenstaat bij een foute tween een stippellijn bij een juiste tween is het een doorlopende lijn.

Het mooiste is als je alle elementen 1 voor 1 in flash zet dan kun je de structuur er een beetje inhouden en heb je niet teveel onnodige spullen in je swf zitten.

Pas wel op dat als je veel elementen vanuit photoshop in flash gebruik de animatie snel vrij zwaar wordt elementen die je in vector kunt maken zou ik direct en flash tekenen dan blijft de swf een stuk kleiner.

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”Nietzman”

Nee is nog hetzelfde gebleven.. Wat je bedoeld zijn “shape tweens” Het omzetten van een beeld naar een MC, Image of button doet Flash zelf meteen nadat je een tween zet achter een ankerpunt.

Bijdrager
    Nietzman
    ”Dr.

Wat je bedoeld zijn “shape tweens”

Ah ja, dat was ‘t. My bad.

Bijdrager
    bassmac

krijg je zo’n lekkere puinhoop in je library:wink:

tween 1 tmt tween 128 enzo

Inactief
    Anoniem

@bassmac: je kan mapjes in je library en timeline aanmaken he;)

Bijdrager
    Soedjono84

Ik heb het al.

Ik had jullie verkeerd geinformeerd. Ik bedoelde eigenlijk dat mijn movie de timeline niet afspeelt. Dit komt doordat ik in de psd-file de benodigde animaties probeerde uit te voeren. Maar het probleem hierbij was dat de timeline alleen op de rootline afspeelt. Dus ik heb mijn movieclips een laag naar voren moeten verplaatsen.

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”bassmac”

krijg je zo’n lekkere puinhoop in je library:wink:

tween 1 tmt tween 128 enzo

Niet wanneer je zo netjes als ik werkt;) Alles benoemen en in mapjes gooien. Door flash aangemaakte movies en beelden gooi ik allemaal in een verzamelmap.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.