13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    pietvandet

Flash installatie doet moeilijk

Zou iemand me hier alsjeblieft mee kunnen helpen? Ik heb het momenteel erg druk en dus weinig tijd om zelf achter het probleem te ‘jagen’… alvast dank!

Ik krijg dus steeds deze melding en ik bèn administrator en het enige account op mijn macbook pro 13″ 2011:

Bijdrager
    Hydræ

Op de help site van Adobe lees ik

6. Ondervindt u machtigingsproblemen?
    Na installatie van Flash Player moet u uw computer opnieuw opstarten om alles goed te laten werken. Nadat de computer opnieuw is opgestart, vragen webpagina’s u opnieuw om Flash Player te installeren.

Mocht dat niet helpen, dan

3. Flash Player opnieuw installeren.
    Vele problemen kunnen gerelateerd zijn aan een vorige installatie van Flash Player of de browserconfiguratie. Voer eerst het Flash Player de-installatieprogramma uit om Flash Player opnieuw te installeren. Download vervolgens het installatieprogramma voor Flash Player 10 van het Adobe Flash Player downloadcenter en voer het uit.

Bijdrager
    Brombeer

>Systeemvoorkeuren > Flash Player > tab Updates.

Daar de niet-aanbevolen optie kiezen, zodat je dat flashgezeur pas krijgt op een moment dat het nodig is of wanneer je er zin in / tijd voor hebt.

Bijdrager
    SunKeeper

Dat kun je instellen, alleen blijf je dan vaak zolang met een oude versie zitten dat veel sites Flash voor je gaan uitschakelen.
    De meeste sites houden tegenwoordig nauwkeurig bij welke Flash-versie de nieuwste is, zodra je één of twee versies achterloopt wordt je direct van de site gekicked en kun je eerst gaan updaten om de functionaliteit nog te gebruiken.

Wanneer je in Spotlight ”Adobe Flash Player Install Manager” intypt (eerst woord is vaak voldoende) kun je die starten en daarmee direct Flash verwijderen.

Herstart daarna je Mac, download Flash opnieuw en probeer dan te installeren. Browsers uit voor en tijdens installatie.

Bijdrager
    Targaryen

Geen antwoord op de vraag van de TS, maar een bijkomende vraag: enig idee wat die tweede optie is?

Bijdrager
    SunKeeper

Zie forum van Adobe, je bent niet de enige met de vraag:

https://forums.adobe.com/thread/1491485

Bijdrager
    Targaryen

Merci

Bijdrager
    pietvandet

Bedankt voor de reacties, maar ik had adobe al verwijderd en opnieuw geprobeerd te installeren en dat mag ook niet baten.

De installatie blijft hangen. OF hij bevriest op 0% bij ‘verbinden’ of hij begint weer over de machtiging… Browsers uit…

Bijdrager
    Nicos

Als ik iets met Flash wil bekijken dan open ik de link in Chrome (heeft Flash ingebouwd).
    Heb verder geen Flash nodig en het daarom verwijderd.

Bijdrager
    roto

Downloaden van en installeren via de complete installer loste bij mij het probleem op.
    De complete installer is via Adobe Help te downloaden. Klik onderaan de pagina (bij: Nog steeds problemen?) op “Flash Player voor Safari en Firefox – NPAPI”.

Ik hoop dat het voor jou ook helpt. Succes!

Bijdrager
    pietvandet
    roto op 03 juni 2015

Downloaden van en installeren via de complete installer loste bij mij het probleem op.
    De complete installer is via Adobe Help te downloaden. Klik onderaan de pagina (bij: Nog steeds problemen?) op “Flash Player voor Safari en Firefox – NPAPI”.

Ik hoop dat het voor jou ook helpt. Succes!

Ja! Bedankt, dit heeft geholpen. Het is nu weer in orde

Bijdrager
    pietvandet

Te vroeg gejuicht… Ik probeer net een update te installeren omdat daarom werd gevraagd en hetzelfde probleem deed zich weer voor. Ik heb de afgelopen dagen dus probleemloos de kale x.0 versie gebruikt. Het ligt blijkbaar aan de updates…

Bijdrager
    roto

Helaas zul je voor iedere Flash update dezelfde procedure moeten volgen. Als het goed is heeft Adobe de link aangepast naar de laatste versie.
    Het is een omweg maar het werkt.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.