10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Marresc

[Flash] Hoe maak ik dit? (3fm.nl)

Op 3fm.nl staat er zo’n handig “spul” om het laatste nieuws te laten zien met een foto erbij.

Screenshot:

Het geheel werkt met flash, aangedreven door een xml-file. Ik ben een absolute beginner met flash en ik vroeg mij af of dit gemakkelijk zelf te maken was. Weet iemand de exacte benaming van dit ding? Of heeft iemand er een goede tutorial over?

edit: het voorbeeld is nu hier terug te vinden: http://sites.3fm.nl/page/sr06_homepage

Bijdrager
    pascal75

Volgens mij zijn het gewoon 3 plaatjes die elkaar afwisselen…
    Je zou dan net zo goed een animated gif kunnen gebruiken,
    ben zelf niet echt bekend met flash…

Maar in ieder geval succes ermee.

Bijdrager
    Turbanus

Zoiets moet je vooral navolgen en op je website gaan zetten. Zal het aantal bezoekers zeker ten goede doen komen!:evil:

Sorry, ik heb ff gekeken. maar het is niet zo’n irritante flash-pop die je bij de meeste kranten nu als reklameblokje verplicht krijgt voorgeschoteld….
    Dat is dus achterlijke zooi!

Bijdrager
    Zakske

Is volgens mij gewoon JavaScript met onMouseOver.

Bijdrager
    Marresc

Neenee, het is wel degelijk flash. Ga maar kijken! :wink:

Bijdrager
    Zakske

Ik had al gekeken!:wink:

Dat als je met je rechtermuisknop klikt en dan het menu van Flash ziet zegt niks. De onderliggende code is volgens mij wel degelijk JavaScript, kijk maar in de broncode. Veel verstand heb ik er verder niet van. :innocent:

Bijdrager
    Berend

het kan zowel met javascript als met flash.
    Ik heb ergens een keer een javascript versie gemaakt voor mijn werk wat vrijwel hetzelfde doet en opzich niet zo heel moeilijk.

Bijdrager
    Marresc

Ook met een xml-file?

Bijdrager
    dfI*)#HN$@(*_)$U#JHEN#U@P$(#@Halert(‘hi’);

dat kan ook wel met css, iig de mouse over. Een forumlid hier (tennapel) heeft een keer een soortgelijk voorbeeld gemaakt. Kan alleen de link niet zo vinden

Edit: toch gevonden: Voorbeeld

”tennapel”

ja. Is wel een gepuzzel, maar het kan. Voor een idee: http://www.xs4all.nl/~mosm/testsite/rollover.html

ps: dit werkt niet in internet Explorer 6; heeft te maken met een bug in IE 6 waar niet om heen te werken is. Met andere CSS kan het wel. Maak van de mondriaan achtergrond een imagemap en dan kan je de a-href’s en de hover tekst binnen je <a href> positioneren.

Als het echt overal moet werken zou ik met javascript aan de slag gaan.

dus toch javascript…

Bijdrager
    Marresc

Bedankt, maar dat is niet echt wat ik zoek. Ik heb vandaag de hele dag afgezocht naar mogelijke manieren, met geen succes. Op 3voor12.nl hebben ze iets soortgelijks, mét javascript, maar dat krijg ik hier lokaal niet werkend. Iemand nog ideeën of suggesties?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.