5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    essiw

flash games lopen vast

Hallo allemaal, ik vroeg mij af of iemand raad weet met flash games die vast lopen tijdens het spelen. Het vreemde is dat het niet de meest super grafische spellen zijn die ik ooit heb gezien, en het op windows enorm soepel loopt zonder problemen. Het vastlopen wordt veroorzaakt door een CPU die boven de 100% uitkomt. Weet iemand wat ik hieraan kan doen, zodat ik wel normaal spelletjes kan spelen.

Ik heb een mac mini (begin 2009).
    Processor 2 GHz Intel Core 2 Duo
    Geheugen 4 GB 1067 MHz DDR3
    Videokaart NVIDIA GeForce 9400 256 MB
    Software OS X 10.8.3

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De hoge CPU waarde is onvermijdelijk bij de (Mac) flash plug-in, maar dat is denk ik niet de oorzaak van het vast lopen. Open eens activiteitenweergave als het niet goed gaat en kijk naar de verhouding van de page-in en page out waarden bij “geheugen”. Is die verhouding 1:4 of groter dan heb je genoeg RAM maar zijn ze haast gelijk aan elkaar dan is het raadzaam om meer RAM te plaatsen.

Bijdrager
    essiw

Oke, ik zal daar de volgende keer op letten. Helaas is RAM upgraden niet een makkelijke optie, omdat mijn mac mini niet zo makkelijk open te maken is (heb het een keer gedaan omdat het RAM stuk was, met plamuurmessen e.d.) en ik weet ook niet of het up te graden is. Ik vroeg me verder af of het mogelijk was om een limiet in te stellen of het grafisch te downgraden, met “rechtermuisknop -> kwaliteit -> laag” kom ik helaas niet ver.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Het RAM vervangen bij een Mini is inderdaad nogal lastig, maar op internet staan genoeg (iFixit) handleidingen.
    Zoals je hier kunt lezen is 4GB officieel het maximum, maar na een firmware update kan deze Mac Mini 8GB aan.
    Ook is het zo dat hoewel 4GB voor Mountain Lion genoeg zou moeten zijn het net allemaal wat beter loopt met meer geheugen.

Bijdrager
    essiw

Ja, ik had inderdaad een ifixit handleiding gebruikt, maar ik sloop em liever niet als het niet perse nodig is, kan echt veel mis gaan en was blij dat alles perfect ging bij mij toen… En anders moet ik maar zonder die spelletjes doen;) genoeg andere spelletjes doen het wel.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.