13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    ATT

[FLASH] Foto’s en flash (opgelost)

Een hele goedeavond/nacht,

Ik ben nu samen hier met een vriend bezig om een flash website te bouwen. Natuurlijk wordt hij erg mooi maarwe zitten met 1 probleem :x
    Hij is nu al 6,1 MB (en de site bevat maar 8 buttons) :roll:
    Weet iemand enkele trucs om hem snel en simpel te kunnen verkleinen?

Even wat specs:
    10 Buttons
    10 (grote) foto’s
    1000×750

Als jullie nog meer moeten weten dan hoor ik het graag.
    Ik hoop dat jullie met enkele tips kunnen komen.

Alvast bedankt en groetjes,

ATT

Bijdrager
    earnst jelke

Hoe groot zijn de plaatjes die je importeert?

Bijdrager
    domien

goedenmorgen

is het swf bestand zo groot of het fla bestand?
    en als je het fla bestand exporteerd dan word het al veel kleiner

bij mij kijk maar 150kb

een tip verklein de foto`s of plaatjes als je een jpeg commpressor heb

http://www.agrimana.com

Bijdrager
    Macinspire

Zorg dat je de buttons in Flash zelf maakt en geen plaatjes importeerd? Dan zijn is je button een vector. Deze zal dan met ontzettend veel moeite 6 mb worden:)

Bijdrager
    chilli dude

hij is zo groot omdat je die groto foto’s hebt geimporteerd…dit kan je oplossen door of je foto’s te verkleinen of je foto’s in te laden:)

Dit is een goede tutorial hoe je dat kan doen KLIK

Bijdrager
    ATT

Het is het swf bestand wat zo groot is (fla is nog groter) maar we gaan aan de gang om de foto’s te verkleinen. Ik laad het jullie nog wel weten of het is gelukt.
    Super bedankt in ieder geval vor de reacties.

Bijdrager
    MacBeer

Zorg ervoor dat de foto’s die je gebruikt op het juiste formaat zijn geimporteerd in Flash. Ga NIET pixelbeelden vergroten of verkleinen in Flash.
    Ook moeten je foto’s een resolutie hebben van 72 ppi. Het beste schrijf je de foto’s weg in PNG-formaat.

Ik vermoed dat jullie foto’s importeren die gemaakt zijn op een digitale camera op de hoogste instelling. Dan is het logisch dat je zo’n grote SWF krijgt. Op het Web is zo’n site niet door te komen.

Bijdrager
    earnst jelke

Foto’s kun je als JPG of PNG opslaan, photoshop heeft daarvoor een goede “save for web functie”
    Ik gebruik zelf voor kleurrijke foto’s meestal JPG, kwaliteit tussen de 15 en 30. In HTML was de vuistregel meestal dat een pagina niet groter mag zijn dan 40 kb, met een uitloop naar een absoluut maximum van 50 kb (10 seconden laden op een “oude” telefoonmodem). Een geimporteerde foto in flash moet denk ik niet meer dan 25 kb innemen.

Als je je foto’s niet klein genoeg kunt maken zonder zichtbaar kwaliteitsverlies kun je:

– de foto’s later inladen, dus je knoppen, eerste scherm en wat leuks voor je bezoeker laden, dan (in de achtergrond) de rest laden.

– de foto’s niet importeren maar buiten je project laten en via een URL benaderen.

Waarom moeten de foto’s 1000×750 groot zijn? ontwerp je je site voor een beeldschermresolutie 1024 x 768? Houd in dat geval rekening met de ruimte die de browser inneemt, dus de adresbalk etc, of laat je filmpje in een nieuw venster openen.

Bijdrager
    ATT

We hebben zojuist even gekeken naar de foto’s en daar wat aanpassingen in gemaakt (o.a wat earnst zei) en dat maakte een klein verschilletje.
    De site ging van 6,1 MB naar 388 KB :) :) :)
    Velen malen dank voor jullie hulp. Zodra de site af is zal ik wel eens hier een linkje dumpen.
    Pre-loader is inmiddels ook al klaar maar daar zullen mensen niet meer zo lang op moeten wachten :wink:

Groetjes,

ATT

Bijdrager
    chilli dude

het beste is als je je flash site onder de 150kb kan houden:)

Bijdrager
    Macinspire

Onzin, maar wanneer hij te groot wordt, dus lang moet laden, zorg dan wel voor een indrukwekkende preloader.

Bijdrager
    chilli dude
    ”Macinspire”

Onzin, maar wanneer hij te groot wordt, dus lang moet laden, zorg dan wel voor een indrukwekkende preloader.

de preloader kan nog zo leuk zijn maar ik heb geen zin een minuut of 2 minuten te wachten voordat ik een site kan zien…

Bijdrager
    earnst jelke

Als 300 kB 2 minuten duurt heb je geen beste verbinding.

Algemene ontwerptips:

Als je een zware flashsite bouwt, maak dan ook een (paar) simpele HTML pagina(s), liefst zonder frames. Dit alles om informatie, al is het maar een email adres, voor iedereen beschikbaar te maken.

Ook kun je via de “noflash” functie bezoekers zonder plugin (zijn die er nog? hier melden voor een gratis cursus jongleren, zie je ook ’s wat bewegen) autometaties doorsturen naar je HTML pagina.

Als je regelmatig vernieuwt zou je een HTML pagina voor “actuele info” kunnen overwegen. Hoeft je bezoeker niet de hele animatietoestand door als ie alleen ‘harde’ informatie wil.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.