5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ward

Flash en slideshow

Ik wil een beeldschermpresentatie op cd-rom maken van meer dan 100 beelden in Flash. Ik heb deze beelden nu allemaal ‘vrijstaand’ in png-formaat. In de achtergrond loopt een movieclip die steeds door moet lopen terwij in de voorgrond met behulp van een keyPress [pijl rechts en links] door de verschillende afbeeldingen heen te lopen moet zijn. Ook deze beelden zouden met een transitie in beeld moeten. De volgorde van de afbeeldingen staat vast.

Wat is nu de slimste aanpak. Is het echt nodig om alle beelden achter elkaar te plakken in de timeline of is er een combinatie te maken met een script en aan standaard transition voor in en uitkomen waardoor het werk stukken minder tijd in beslag neemt?

Graag advies,

Ward

Bijdrager
    WebJ

Ga die beelden niet in een timeline zetten maar laad deze beelden extern van buitenaf. Gebruik maken van Actionscript is daarbij wel noodzakelijk.
    Surf een rond op Google voor goede Tutorials over dit soort dingen. Dan kom je er wel uit!

Bijdrager
    Ward

Ja, ik heb al zitten kijken maar ik heb nog geen volledig script met uitleg gevonden om de keyPress toe te passen.
    Hoe zou je de beelden dan aan moeten roepen? Wellicht alle beelden omnummeren in de goede volgorde en dan steeds +1 of -1 binnen moeten laten halen? En moet dat dan steeds in een nieuwe laag?

Graag nog wat meer gedetailleerde info op dit specifieke onderwerp!

Ward

Bijdrager
    bieg

ff neuzen bij actionscript.org

laden external JPG’s (i know je hebt png)
    beetje aanpassen..
    wat je doet is je maakt een lege schil en die laadt elke keer (als er geklikt wordt) een foto zien…..
    is te doen;)

goed luck of anders via flashfreaks.nl of elmerzinkahn.nl (misschein moet h ff ergens anders staan..)

Bijdrager
    Syndic
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.