6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Beathoven

Flash en Mp3

Ik had gisteren een Mp3 opgestuurd naar iemand die ‘m onder een flash site zou verwerken. Het origineel was in 192kbps constant bitrate. De versie die onder de site stond (gelukkig nog under construction en verborgen) was geconverteerd naar 64kbps maar dit was wel een hele brakke conversie. Het chorus/flanger effect werd gewoon totaal misvormt en alle hoge tonen ontbraken zo’n beetje.

Nu heb ik een voor 64kbps aangepaste versie gemaakt die wél zuiver en strak klinkt (voor zover mogelijk met die bitrate). Dit heb ik gedaan door de hoge tonen wat op te schroeven en de lage wat naar beneden te halen. Vervolgens heb ik ‘m gecodeerd met de laatste LAME encoder die prima werk aflevert.

Nou ben ik zelf niet op de hoogte van Flash, maar past dit formaat met deze instellingen (64kbps constant bitrate) rechtstreeks onder een flashfilmpje of niet?

Bijdrager
    Jor1

Flash staat standaard ingesteld op 16 kbps compressie waardoor je geluid erg kan vervormen. Onder File:publish settings:flash kun je de bitrate verhogen voor alle geluid in je site.

Wil je alleen dat specifieke mp3-tje verbeteren kun je dat in de properties van de library object doen. (klik in de library op het object) en corrigeer de geluidskwaliteit.

ook 64 of hoger wordt geaccepteerd!

Bijdrager
    Beathoven
    ”Jør”

Flash staat standaard ingesteld op 16 kbps compressie waardoor je geluid erg kan vervormen. Onder File:publish settings:flash kun je de bitrate verhogen voor alle geluid in je site.

Wil je alleen dat specifieke mp3-tje verbeteren kun je dat in de properties van de library object doen. (klik in de library op het object) en corrigeer de geluidskwaliteit.

ook 64 of hoger wordt geaccepteerd!

Wordt 64kbps een beetje veel gebruikt of is het niet aan te raden voor een file van +/- 900kb. Anders maak ik er zelf even een 16kbps versie voor.:)

Bijdrager
    Jor1

je zal zelf even moeten pielen met die instellingen om het juiste evenwicht te vinden tussen kwaliteit en bestandsgrootte.

Wat is het doel van je site, wie komen er, en nemen die bezoekers de moeite om met hun 56.8 modem 6,5 minuten te wachten voordat de site geladen is.

wat ‘normaal’ is is niet belangrijk (toch?)
    elke site is uniek!

Bijdrager
    Beathoven
    ”Jør”

je zal zelf even moeten pielen met die instellingen om het juiste evenwicht te vinden tussen kwaliteit en bestandsgrootte.

Wat is het doel van je site, wie komen er, en nemen die bezoekers de moeite om met hun 56.8 modem 6,5 minuten te wachten voordat de site geladen is.

wat ‘normaal’ is is niet belangrijk (toch?)
    elke site is uniek!

Het is een site voor een nieuw drankje (á la breezer, maar dan iets sterker). De doelgroep ligt zo ongeveer tussen de 18 en de 30 schat ik.

http://www.gewoon-doen.nl/test2

ik weet niet of de laatste versie van mijn track er onder staat, want dat kan ik hier op ’t werk niet controleren. Als ’t iig zwaar misvormd klinkt en er teveel laag en te weinig hoog inzit is het de oude versie.

Bijdrager
    bieg

HI,

Net ff de link gevolgd.. klinkt wel ok :lol: .. beetje dof maar heb tidee dat dat aan de box van de copmaq ligt.. (hehe)

openen site gaat ook rapido!

BIEG

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.