8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Jesper

Flash en Afmetingen probleem

Hi Dudes,

Nu zit ik met het volgende ik heb een kk grote Illustrator afbeelding, waarmee ik wil inzoomen in flash. Maar Flash heeft een probleem, want hij wil afbeeldingen niet groter dan 2000px bij 2000px weergeven. Dus als ik bijv. mijn afbeelding 200% wil transformen maakt hij er bijv. 140% van. Heel irritant vind ik dit. De afbeelding opknippen in meerdere stukken is in mijn geval niet te doen.

Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen om toch afbeeldingen te gebruiken die boven de 2000px bij 2000px zitten? Lijkt mij dat dat ergens in de code wel moet zijn aan te passen met een hack of crack or whatever?

Bijdrager
    MacBeer

ai.. I know the problem…

Flash heeft ook de onhebbelijkheid om een slider-menu die groter is dan de maximum-waarde van de stage door elkaar te gooien.
    Ik denk niet dat je hier wat aan kan doen. Wel vind ik het erg vervelend.

Misschien moet je een alternative manier van zoomen verzinnen. Moet de afbeelding echt op de volle grootte worden weergegeven? Is het trouwens voor het web of een standalone presentatie?

Bijdrager
    tost

er was inderdaad zoiets.. ga effe zoeke

Bijdrager
    tost

okee, dus: ’t is niet 2000×2000 maar 2880×2880 om precies te zijn,
    http://www.kirupa.com/forum/showthread.php?t=16877
    en het is normaalgezien niet te doen, maar ik heb wel een post gevonden van iemand die heel brede panorama’s kon laden (+3000width) met loadMovie:

i do manage to handle the 2880 width restriction by using the “fp.loadImage(‘Ledit.jpg’,195,195,true);”

just adjust the number to suit you. but another problem arise. if u zoom in it’s ok but when you zoom out, it not return to the default position? any idea to overcome this?

versta het zelf niet helemaal,
    maar hoop dat het helpt
    grts
    tost

Bijdrager
    tost

trouwens al van zoomify gehoord?
    http://www.zoomify.com/

Bijdrager
    Jesper

Ik weet dat het via actionscript kan, maar het gaat hier om animeren dus dat doe ik liever met de timeline.

Bijdrager
    chilli dude

waarom heb je dan zo’n grote illustrator bestandje nodig als je toch gaat animeren?, verklein hem gewoon naar 2880×2880 px

Bijdrager
    Macinspire

Je zegt dat het een groot illustrator bestand is?
    Illustrator maakt Vector bestanden aan waar je dus ontiegelijk dik in in kunt zoomen zonder dat je letters en illustraties vern**ken. Dus waarom heb je dan zo’n grote afbeelding nodig?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.