5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Ree

Flash Downloader gezocht

Hallo allemaal

Ik heb het volgende probleem;
    Er moeten grote bestanden gedownload worden van een relatief onbetrouwbare server, de download wordt vaak te vroeg afgebroken als zijnde klaar en ipv een file van 700 Meg heb je dan 20 Meg. Een andere server is geen optie, FTP is geen optie. De enige verbinding mogelijk is HTTP.

Nou zat ik te denken aan de manier waarop file-transfer sites werken (zoals yousendit.com), deze gebruiken een flash applicatie om het bestand te downloaden. Zoiets wilde ik dus ook gaan proberen.

Probleem is echter, als ik zoek in google op ‘flash file downloader’ of andere woorden van die strekking, dan krijg ik allerlei downloads om Flash te downloaden, om Flash filmpjes en games te downloaden, maar niet hetgeen ik zoek.

En daarom dus de vraag aan jullie allen; wie weet een Flash applicatie voor het downloaden van een file van een HTTP server naar de lokale schijf.

Bijdrager
    Oulad

Waarom gebruik je niet bijv. Vb.net? of VB6 (Ja sorry Windows progameer taal, maar het werkt wel goed met downloaden etc.)

Bijdrager
    Ree

Hoi Oulad, bedankt voor de reactie, maar er zijn 2 redenen om dat niet in VB te doen;
    1. We hebben geen VB kennis om dit goed, degelijk te maken
    2. De eindgebruiker-groep bevat niet alleen windows maar ook Mac en linux gebruikers

Ik ben absoluut geen voorstander van Flash, maar ik denk dat het de enige manier is om een soort van “Download manager” in een website te maken.

Het mag absoluut ook Java of HTML5 zijn (als dat zou kunnen), zolang ik maar op de website een link heb waar de bezoeker op klikt en dat dan de file gedownload wordt, met de zekerheid dat het downloaden werkt en een javascript callback voor weergeven van de progress.

Ik weet het, lastige vraag.

Bijdrager
    tarun

Wat dacht je van de Extensie youtube video downloader?

Bijdrager
    Ree

Leuke extensie, ga ik zeker een keer gebruiken, maar voor deze toepassing is het geheel niet bruikbaar;
    De extensie is
    1. Safari only
    2. Om youtube video’s te downloaden

Bedankt, maar helaas niet bruikbaar.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.