7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Dr. Maddox

Flash CS3 Panning panorama beheersen (stop-play)

Hallo,

Ik kom altijd wel uit de voeten wanneer het gaat om het editen van scripts maar deze keer heb ik een paar regels extra nodig. Met google kom ik niet veel verder omdat het hier om een specifiek script gaat. Hopelijk dat er iemand is die mij op weg kan helpen:D

Probleem:

Ik heb een bestaand script gebruikt en aangepast voor een soort van panorama navigatie. Hieruit komen flash popups boven op de panorama via een loadmovie commando. Nu wil ik het zo voor elkaar krijgen dat wanneer je een thump aanklikt en de popup bovenop de panorama verschijnt, de panorama stopt met bewegen. Zodra de popup wordt weggeklikt (unload movie) is het de bedoeling dat de panorama weer werkt en verder gaat waar hij stopte na het laden van de popup.

Ik heb dan nodig:
    • Stukje code dat de panorama bevriest bij het aanklikken van de thumb (in het thumb commando “loadmovie”)
    • Stukje code dat de panorama weer activeert na het sluiten van de popup (in het popup commando “unload”)

Voor de rest kan ik nog vermelden dat de panorama zelf ook een “loadmovie” is en dus niet de root. Ik gebruik CS3 en de site exporteer ik in versie 6 (ivm andere scripts)

Ik hoop dat een van jullie mij uit de brand kan helpen:)

Gebruikte code in de panorama:

[code:1:c38cb79b7c]onClipEvent (load) {
    _root.myPanoramaDuplicates = "2";
    }

onClipEvent (enterFrame) {

myStageWidth = 930;

myPanoramaSpeed = 40;

//
    panObj = this;
    panObjWidth = panObj._width;
    panObjHalf = panObjWidth/2;
    xPos = _root._xmouse;
    xPos = xPos-(myStageWidth/2);
    panObj._x = panObj._x-(xPos/myPanoramaSpeed);
    if (panObj._x<-panObjHalf) {
    panObj._x = 0.01;
    } else if (panObj._x>0) {
    panObj._x = -panObjHalf;
    }
    }[/code:1:c38cb79b7c]

Code eerste keyframe panorama object:
    [code:1:c38cb79b7c]]
    m = 0;
    while (Number(m)<Number((/:myPanoramaDuplicates*2)-1)) {
    m = Number(m)+1;
    dup = "body" add m;
    // Depth of this layer and depth of city layer CANT be the same. So in this layer I add 10 to the depth to make sure of that.
    duplicateMovieClip("body", dup, Number(m)+10);
    setProperty(dup, _x, Number(getProperty(dup, _x))+Number(m*getProperty(dup, _width)));
    }
    [/code:1:c38cb79b7c]

Bijdrager
    janhh

Ik heb geen kant en klare code voor je helaas maar als ik zoiets zou maken zou ik denk ik gebruik maken van tween light van green sock daar zitten ook scripts bij om een tween te pauseren en te hervatten door tweens te overulen met nieuwe tweens.. maarja.. of je hier iets aan hebt weet ik ook niet:)

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”janhh”

Ik heb geen kant en klare code voor je helaas maar als ik zoiets zou maken zou ik denk ik gebruik maken van tween light van green sock daar zitten ook scripts bij om een tween te pauseren en te hervatten door tweens te overulen met nieuwe tweens.. maarja.. of je hier iets aan hebt weet ik ook niet:)

Dank je voor het meedenken. IK heb ook al het een en ander getest maar nog niks gevonden. Het lijkt mij ook dat er een manier moet zijn om de code uit te schakelen.. Maar hoe?!

Bijdrager
    Dr. Maddox

Iemand die kan helpen?!

*topic kick

Bijdrager
    janhh

In flash kun je altijd booleans gebruiken om functies te laten stoppen. Dus als jij klikt en je zet daarmee een boolean op true, en de functie die je wilt laten stoppen geef je mee: if(boolean == false){.. } Dan zal ie niet meer aan die voorwaarde voldoen.

Bijdrager
    Dr. Maddox
    ”janhh”

In flash kun je altijd booleans gebruiken om functies te laten stoppen. Dus als jij klikt en je zet daarmee een boolean op true, en de functie die je wilt laten stoppen geef je mee: if(boolean == false){.. } Dan zal ie niet meer aan die voorwaarde voldoen.

Dank je wel, ik ga er mee aan de slag. Ik neem aan dat ik dit gewoon achter mijn knop commando’s kan plaatsen? Ik ga het hoe dan ook proberen:D

Bijdrager
    Dr. Maddox

@ janhh

Je hebt een PB van me..

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.