10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    eightmedia

Flash content traag in OSX browsers ..

Waarschijnlijk herkennen sommigen onder jullie dit wel.

Je hebt een ongelooflijk goeie Mac computer die de meeste andere computers zonder problemen ver achter zich laat bij videobewerkingen, grafisch werk, audio .. en ontelbare andere zware bewerkingen. Tot je een website in flash opent en tot de conclusie komt dat zelfs op het meest crappy compaq pc computertje de flash animaties van die site veel beter tot zen recht komen. Toch wel een vrij belachelijk gevoel dat je daarbij krijgt vind ik persoonlijk.

Ik vraag me dan ook af of hier in de toekomst iets aan gaat gebeuren. Het ligt niet aan de websites zelf uiteraard, een andere browser geeft ook geen verandering. Is er dan geen enkele workaround voor dit toch wel zware probleem als webdesigner.

Of iemand die hier misschien nog iets meer over weet.

Thx.!

Bijdrager
    Esquare
    ”eightmedia”

Ik vraag me dan ook af of hier in de toekomst iets aan gaat gebeuren.

Dat zou me verbazen. Of het moet zijn dat het op Intel Macs beter gaat. Flash en Mac is vanaf dag 1 al een drama. Het schijnt dat Macromedia (nu Adobe) er geen brood in zag om een voor Mac geoptimaliseerde versie te maken. Dat zijn zo de geneugten van een splinterplatform. :)

Bijdrager
    mr.greenish

Hoe ver ik weet sinds versie 9 snelheid erg op vooruit gegaan.
    :mrgreen:

Bijdrager
    marcin
    ”mr.greenish”

Hoe ver ik weet sinds versie 9 snelheid erg op vooruit gegaan.
    :mrgreen:

Heb toevallig net een update naar versie 9 uitgevoerd.

Bijdrager
    Napsju

Ook in 9 blijft http://www.teagames.com (hoe verslavend) traag op mijn iBook G4 met ruim voldoende CPU en RAM. (1,07GHz/768MB)

Gelukkig heeft mijn MacBook Pro hier geen last van. Toch had ik graag mijn iBook ook iets sneller gezien met Flash, aangezien deze elke dag mee naar school gaat….

Bijdrager
    freshface

Even wat toelichten over Flash Player 9.
    Flash Player 9 bestaat eigenlijk uit Flash Player 9 én 8.
    Flash Player 9 kan swf’s compileren die met Actionscript 3 zijn opgebouwd en geexporteerd zijn voor Flash Player 9, alleen Flex 2.0 Beta kan dit tot nu toe.

Flash Player 8 kan alleen maar AS1.0 en 2.0 aan.
    Dus het is een beetje bedrog die Flash Player 9.

Er is wel een plugin voor flash 8 om Flash Player 9 én AS3.0 te kunnen compileren naar swf.

En inderdaad, ze mogen hier wel wat aan doen.
    Flash 8 op mijn iMac 24″ in met 2Gb ram klapt er soms uit en is niet veel sneller als zijn voorganger.
    Ik hoop dat als Flash universal is dat het veel sneller zal gaan.

Trouwens testen tonen aan dat AS3.0 en Flash player 9 zo een 300+% sneller zou zijn.
    Ik zoek één dezer wel naar die link van het artikel.

Bijdrager
    PietjePuk

Ik vind het redelijk schandalig voor zo een groot, machtig en rijk bedrijf waarvoor de OS X gebruikersgroep toch van enig belang is dat ze niet eens de moeite doen om een even sterke Flash-ondersteuning te geven.

Bijdrager
    sally

Adobe heeft Flash nog niet zo lang en ondertussen was Apple in de overgang; dus het kan nog wel goed komen.

Bijdrager
    iljitsch

Een snellere flash? Ik mag toch hopen van niet… De huidige versie vreet al bijna al m’n CPU en RAM op!

Bijdrager
    sally

Dat is nu juist het probleem.
    Dat doet ie op een PC niet.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.