10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Ward

flash: buttons locken in andere laag

Ik ben met deze kleine website bezig:

klikkerdeklik

De tekstpagina’s heb ik als losse swf’s gemaakt en laad ik in een ‘container’ zodra er op de buttons wordt geklikt.

Probleem: De tekstpagina’s vallen in een hogere laag dan de grote ronde buttons en die blijven actief onder mijn tekstpagina.
    Hoe ‘lock’ ik nu de laag met de grote ronde buttons zodat ze inactief zijn wanneer er een tekstpagina te zien is???

Graag advies, ik hoop dat het een beetje duidelijk is…

Bijdrager
    Martino

Je moet beginnen met een movieclip van dei buttons te maken. Op het moment dat je op de knop klikt, moet je de knop zelf nonactief maken. Bijvoorbeeld een nieuw frame, dan kun je ook mooi de kleur ervan lichter maken.

Bijdrager
    Ward

aha, het punt is ook dat de tekstpagina’s die door de grote buttons aangeroepen worden gelijk zijn aan die van de kleine buttons. Het mooiste zou zijn dat je bijvoorbeeld de button-functionaliteit van die laag tijdelijk uit kon schakelen met een action?

ik kan ook wel een nieuw beeld inladen met plaatjes ipv buttons maar dat is erg omslachtig voor zoiets… Je blijft swappen dan…

Bijdrager
    Olaf Klemann

Dat kan volgens mij wel door ‘_level0.button1.enabled = false;’ te zeggen nadat je op de button hebt geklikt.

Gebruikt ‘_level0.button1.enabled = true;’ om de button weer actief te krijgen

Voor de website http://www.usone.nl/ heb ik dit ook gedaan. Wanneer je op een onderwerp button klikt wordt er een aparte swf bovenop geladen. De ‘zwevende’ buttons daaronder kun je niet meer aanklikken totdat de laag weggeklikt is.

Bijdrager
    Ward

ja, dat is wat ik zoek! ik ga het proberen… thanx ;-]

Bijdrager
    Ward

@Olaf:

Ik heb mijn ‘gelaagdheid’ nu niet met levels maar met één laag waarin de verschillende pagina’s worden geprojecteerd. Nu dacht ik, de hele film zit in feite in laag 0 dus met de annotatie:

[code:1:4e074eb448]_level0.but-pijn.enabled = false[/code:1:4e074eb448]

zou ik toch die bewuste button uit moeten kunnen schakelen?

dus:

[code:1:4e074eb448]on (release) {
    loadMovie("acupunctuur.swf","/container");
    tellTarget ("/container")
    play();
    _level0.but-pijn.enabled = false
    }[/code:1:4e074eb448]

Ik krijg dan deze foutmelding:

[code:1:4e074eb448]**Error** Scene=Scene 1, layer=highlights, frame=1:Line 5: Left side of assignment operator must be variable or property.
    _level0.but-pijn.enabled = "false"

Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1[/code:1:4e074eb448]

Mis ik een tekentje of moet ik echt alles omzetten en alles in levels gaan laden?!?

Bijdrager
    eerdepeer

ik gebruik nooit level0, maar “_root” Dan zit je gelijk in de root van het flash bestand. Mss dat dat je verder helpt?

Bijdrager
    freshface

Een preloader zou ook niet misstaan;)

Bijdrager
    pille

Ik denk dat je de bewuste button geen ‘instance name’ (but-pijn) hebt gegeven.

Bijdrager
    EL Mystica

tellTarget? Flash Lite? Of voor quicktime-Export?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.