7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Vin

Flash bestanden kwijt…….help!

Een meisje uit mijn klas belde mij net in paniek op dat al d’r flash bestanden weg zijn. Ze vertelde me dat ze deze eerst op usb stick stonden en dat ze ze op haar mac had gezet. Toen ze verder werkte aan d’r flash project en het op wou slaan op haar mac hd gaf flash een error en zei dat er te weinig ruimte beschikbaar was. Toen heeft ze verschillende bestanden verwijderd maar volgens haar géén flash bestanden (zowel .fla en .swf als programma bestanden van flash). Nu is ze al haar files kwijt en is dus haar uren lange werk verloren gegaan…… Weet iemand van jullie misschien hoe dit probleem opgelost kan worden???

ps. ook dmv van: file->open recent, kan het missende bestand niet geopend worden; flash geeft dan namelijk een error……

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bijdrager
    Sad

bestanden van een USB stick (of andere externe schijven) worden direct gewist en komen niet in een prullenbak. ze zijn dus definitief weg.:(

Bijdrager
    sally

Toch zou in dit geval de oorspronkelijk naar de hd gecopieerde fla er nog kunnen staan…
    Toen ze van daaruit wilde saven kon Flash de oorspronkelijke lokatie niet vinden: ze had ‘save as’ moeten gebruiken..
    Dus nog wel even een lokale HD zoekactie doen…

Bijdrager
    Vin

heeft ze gedaan maar kon niets vinden….

Bijdrager
    sally

Afgaande op wat hier staat heeft ze op geen enkel moment haar vorderingen kunnen saven(?)
    Niet gesaved is niet te vinden behalve als het document nog open staat.
    Geen idee waarom ze dan toch maar dat bestand heeft gesloten? (duw je mac in slaap als je het helemaal niet meer weet.
    Flash gecrasht?
    Probeer in ieder geval te reconstrueren wat er gebeurd is.
    Iedereen raakt wel eens wat kwijt. Oefening baart kunst, moet je dan maar denken met een heel zuur gezicht (overdoen gaat vaak wel verrassend snel en beter)
    Flash is een beetje een zorgenkindje op de mac.
    Daarom werk ik met genummerde versies: begin ‘elke sessie’ met save as. (weet waar je hem neerzet) blijven saven en maak regelmatig een copy.
    Dat heb je nog wat achter de hand als een fla, een keer niet meer open wil..
    (en back……
    Sterkte,

Bijdrager
    Vin

ik zal er eens bellen en jullie tips doorgeven en vragen wat zou echt precies heeft gedaan en wat de letterlijke error waren…. ik post t nog wel en alvast bedankt allemaal!

Bijdrager
    Vin

ze zei net dat ze overnieuw is begonnen…….

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.