9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    JanWeijers

Flash Basic of Professional

Maccers,

If twijfel tussen de aanschaf van Flash Basic en Flash Professional. Pro kost 699 ex BTW en Basic 399.

Heel ingewikkelde dingen ga ik er niet mee doen. Eenvoudige animaties met tekst en fotos (zoom, fade). Ik wil ook, via PHP, data uit een MySQL database kunnen halen.

Kan dat allemaal met Basic? Dan is die 200 euro makkelijk verdiend.

Of zijn er goede redenen om toch Pro te kopen?

Bedankt,

Jan

P.S. Upgraden van Basic naar Pro kan niet, helaas. anders zou ik basic kopen en overstappen op Pro als het nodig blijkt te zijn.

Bijdrager
    chilli dude

volgens mij kan je makkelijk Flash Basic kopen, de meeste dingen die jij wil doen zijn gewoon Actionscript…

Volgens mij het enige wat de Pro versie toevoegd zijn extra componenten enzo

edit:

”Macromedia”

What is the difference among Macromedia Flash Professional 8, Macromedia Flash Basic 8 and Macromedia Flash Player 8?

Flash Professional 8 software is the industry’s most advanced authoring environment for creating interactive websites, digital experiences and mobile content. It is the industry’s choice for advanced interactive content creation.

Flash Basic 8 software is a subset of Flash Professional 8 and includes a subset of core functionality needed to design simple interactive motion graphics and animation. Geared for occasional users, it is the affordable authoring tool for creating Flash animations.

Bijdrager
    hydro

Onder Flash Professional heb je de zogenaamde filters die toch wel erg handig zijn, zo kun je vanuit actionscrirpt effect maken (vind ik persoonlijk fijner dan met keyframes).

Wat jij wil doen met PHP is erg simpel, je maakt met PHP een xml bestand aan dat je kunt laden in Flash om er vervolgens leuke dingen mee te doen. Dat laden van xml zit gewoon ook in de basic versie.

Of de prijs het verschil waard is voor jou kan ik niet helemaal inschatten, misschien moet je eens hier kijken en beoordelen of je echt functies gaat gebruiken die alleen in professional zitten.
    http://www.adobe.com/products/flash/basic/

Succes met je keuze.

Bijdrager
    huinkroese

Ik heb ook wel eens met Professional gespeeld… maar het gebrek aan ‘dummymode’ functies heeft mij gewoon weer naar Basic doen terugstappen.

Bijdrager
    JanWeijers

Ja, die site had ik ook al eens bekeken. Maar ik weet niet wat ik me voor moet stellen bij “Advanced Easing Control for Animation” en “Embedded Cue Points for FLV files” en dat soort jargon.

Vandaar mijn vraag.

”hydro”

Of de prijs het verschil waard is voor jou kan ik niet helemaal inschatten, misschien moet je eens hier kijken en beoordelen of je echt functies gaat gebruiken die alleen in professional zitten.
    http://www.adobe.com/products/flash/basic/

Bijdrager
    chilli dude

Met de advanced Easing Control heb je een tool voor extra controle over de easing die je kan toevoegen aan je tween of shape motion…

Met de Embedded Cue Points kan je punten in een FLV video bestand toevoegen zodat men vooruit en achteruit kan skippen in je filmpje, zoals op een dvd

Bijdrager
    hansenonline

volgens mij kan je alleen met de pro versie php mysql koppelingen maken. dit was het geval met de mx2004 versie en het lijkt me dat ook voor versie 8 zal gelden.

Bijdrager
    JanWeijers
    ”hansenonline”

volgens mij kan je alleen met de pro versie php mysql koppelingen maken. dit was het geval met de mx2004 versie en het lijkt me dat ook voor versie 8 zal gelden.

Hydro denkt daar blijkbaar anders over. Wat is het goede antwoord?

Ik heb de demo van Flash basic neergeladen, dus misschien moet ik het maar gewoon zelf gaan proberen.

Janneman

Bijdrager
    EL Mystica

http://www.adobe.com/products/flashremoting/downloads/components/

Macromedia Flash Remoting Components for Flash 8 ActionScript 2.0

September 20, 2005
    This version of the Flash Remoting components supports Flash Professional 8 and Flash Basic 8, and is available in English, French, and German languages. A Japanese language version will be available soon. The English version can also be installed with other language versions of Flash.

The installer available below includes:

Flash Remoting Component
    Support files for Flash 8
    NetConnection Debugger
    HTML content that can be viewed within the Help panel in Flash
    ActionScript 2.0 API class source code

en als je die kan installen, kan je ook, AMFPHP installeren, en dus flash en mysql verbinden;)

Maar de pro zou’k toch nemen alleen al voor de tween en easing classes …

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.