7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Almerrrrr

Flash banner niet klein te krijgen

Ik ben op zoek naar wat tips om een flash banner zo klein mogelijk te krijgen.
    Het mag maar 30kb zijn maar krijg de banner op zn kleinst naar 80kb en dan is de kwaliteit niet meer zo best.
    Ik gebruik i.v.m. de animatie en achtergrond alleen png’s alles wat ik heb gebruikt is op het formaat wat ik ook ga gebruiken. Ik heb het ook met gifjes geprobeerd en dan nog is ie te groot is er naast de instellingen van je jpg kwaliteit in je export settings nog meer te doen aan het formaat?

Is er eventueel een mogelijheid dat ik de afbeeldingen later in de swf inlaad zodat deze meegenomen worden met het formaat of zo?

Bijdrager
    TonE

Probeer ’s je png’tjes te optimaliseren met PING!
    Het werkt echt, vb: een 232 kb (photoshop) png file werd 128 kb!

Ping!… If you deal with PNG files, you need this app.
    PNG is a great format. It’s lossless, patent-free, open, and supported by all sorts of stuff. It’s great for screenshots, line drawings, and anything that needs to look good. Unfortunately, many programs which save to PNG format do a horrible job of it. Adobe Photoshop is one of the worst offenders, creating PNG files many times the size they should be. So we created Ping. To use it, simply drop a PNG file on it. Ping will then optimize the file, often reducing its size to a more…

http://www.macupdate.com/info.php/id/23055

Bijdrager
    TonE

Let wel even op met het gebruik, het overschrijft zonder waarschuwing je originele file.

Bijdrager
    aerosoul

en dat zijn fotopng’s? Anders zou ik zoveel mogelijk in ieder geval proberen op te bouwen in vectors in flash zelf. Dat scheelt al veel kb’s..

Bijdrager
    Almerrrrr

nee zijn inderdaad fotopng’s en met niet iets te veel detail om het in vector over te zetten. maar ik ga dat PING even proberen.

Bijdrager
    klaus

Ja, je kan je images extern inladen, zodat ze niet in je library zitten. Dat scheelt op je initiele swf-file, maar de gebruiker laadt natuurlijk wel nog steeds evenveel data in.

Of het is een requirement dat de swf op zich niet een bepaalde grootte overschrijdt?

Bijdrager
    Almerrrrr

Van de beheerder die de site waar de banner op komt mar de swf niet groter dan 30kb zijn dus het extern inladen ga ik even proberen als je uiteindelijk op 80kb uitkomt wat je totaal inlaad moet dat toch ook geen probleem zijn lijkt me.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.