5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Soedjono84

[FLASH] animatie werkt niet volledig

Hallo,

Ben bezig met een website in flash, alleen stuit op een probleem.
    Bij het zo snel mogelijk van links naar rechts schuiven van de muis op de menu(balk) blijft mijn animatie hangen.

Denkt iemand te kunnen weten hoe ik dit kan oplossen?

[code:1:bed87799ed]mc_menukaart.onRollOver = function() {
    _level0.mc_menu.mc_menukaart.gotoAndPlay(5);
    }

mc_menukaart.onRollOut = function() {
    _level0.mc_menu.mc_menukaart.gotoAndPlay(10);
    }

mc_contact.onRollOver = function() {
    _level0.mc_menu.mc_contact.gotoAndPlay(5);
    }

mc_contact.onRollOut = function() {
    _level0.mc_menu.mc_contact.gotoAndPlay(10);
    }
    [/code:1:bed87799ed]
    http://www.servicecateringramini.nl/test/

Bijdrager
    Renzsz

Kun je niet beter met framelables werken ipv framenummers?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je code is in orde. De verwijzing naar frame nummers moet kunnen (helemaal wanneer je naar een level verwijst)

Volgens mij is de oplossing als volgt:

Maak alleen het slideover vlak in je buttons rondom groter met een transparant vlak. Pak hem beet een pixel of tien. Zo heb je altijd bij het verlaten van je knop een pixel of tien extra voor je animatie om je bij te houden. Zodra je de knop verlaat is de overlapping weer weg (want het zit ALLEEN in je slideover frame van je knop) en kan je de eerste knop die je daarna aanraakt weer volledig bedienen.

Probeer maar eens;)

*let op dat je laatste button frama (aktief oppervlak) leeg is wanneer je dit doet!

Edit: Het kan zijn dat je wanneer dit niet werkt als oplossing tussen de knoppen in een transparant vlak zet waar alleen het “roll out” commando achter staat…

Bijdrager
    Soedjono84

Dr. Maddox: Jouw tips werken bij mij niet. Het menukaart en contact button (movieclips eigenlijk) blijven hangen op frame 10. (volledig donker gekleurde movieclip).

Ligt het misschien aan het feit dat wanneer je de contact movieclip binnen een plus minus 1 sec aanraakt, de rollover animatie nog in blijft en dan aan het einde stopt. Theoretisch zou deze animatie dan al gestopt moeten worden op het moment dat het de contact button aanraakt. En dan natuurlijk weer terug animeren.

Is zoiets te realiseren?

Bijdrager
    Dr. Maddox

Je hebt een PB van me..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.