12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    xray

Flash 13 crasht OSX 10

De nieuwe update Adobe flash player 13 crasht . Ook na fresh install en na deinstall van de oude versie ( 12.0.0.77).
    Snow/MacPro. Dus geen video , ik heb de oude maar weer terug gezet.

Bijdrager
    csteelooper

Probleem is bekend bij Adobe. Niet iedereen heeft er last van, maar een (grote) meerderheid van de gebruikers (moi incluis) ervaart problemen. In de meeste gevallen meldt Safari een ‘Plug-in Failure’ en bij Firefox worden Flash-objecten domweg niet geladen. Niet iedereen krijgt ook echt de OS X Crash Reporter te zien. Zie Deze link (als Adobe klaar is met het onderhoud van de fora — wellicht overbelast door gebruikers die klagen?)

PS > De link had ik gevonden via Google en open gelaten in een van m’n browsers, maar door de onderhoudsoperatie krijg ik niet de juiste directe link gekopieerd. De link hierboven is dan ook een Google-link, vanuit een zoekresultaat. Hopen dat-ie blijft werken voorlopig dus maar.

Bijdrager
    mowat

Hier hetzelfde probleem. Op macbook met 2 systemen 10.6.8 en 10.7.5. Zowel firefox als safari werken niet meer.
    Ik heb de uninstaller gebruikt om de oude flash te verwijderen en een oude versie 10.3 geïnstalleerd.
    Nu werkt alles wel op Firefox maar Safari geeft nog steeds een “plug-infout”.
    Hopelijk doet Adobe er nog iets aan .

Bijdrager
    KarelWillem

Flash 13 geeft geen problemen hier.

Behalve dan het probleem dat bij elke Flash-installatie geluid op Youtube e.d. niet meer synchroon loopt met het beeld.
    Héél irritant.

Bijdrager
    csteelooper
    mowat op 10 april 2014

Hier hetzelfde probleem. Op macbook met 2 systemen 10.6.8 en 10.7.5. Zowel firefox als safari werken niet meer.
    Ik heb de uninstaller gebruikt om de oude flash te verwijderen en een oude versie 10.3 geïnstalleerd.
    Nu werkt alles wel op Firefox maar Safari geeft nog steeds een “plug-infout”.
    Hopelijk doet Adobe er nog iets aan .

@Mowat
    dan moet je versie 12.0.77 installeren. Dat is de meest recente versie vóór 13. Je kunt ‘m hier downloaden. Wees er wel van overtuigd dat je versie 10 de-installeert voor je 12 installeert, om problemen te vermijden.
    Versie 10 is indertijd door Safari geblokkeerd omdat de plugin te oud zou zijn.

KarelWillem op 10 april 2014

(…) Behalve dan het probleem dat bij elke Flash-installatie geluid op Youtube e.d. niet meer synchroon loopt met het beeld.
    Héél irritant.

Da’s toch ook een probleem? Ze hadden 13 gewoon nog niet uit moeten brengen… Ben blij dat ik terug ben kunnen gaan naar 12. Ik wacht wel af tot er op het Adobe forum melding wordt gemaakt van een nieuwe release van 13 (daar schijnt men al mee bezig te zijn).

Bijdrager
    mowat

@Csteelooper. Bedankt voor je reactie. Ik had na het lezen van de link in je eerste bericht de 12. 0.0. 77 al gedownloaded.
    Nog even de uninstaller laten draaien en dan kan die versie er weer op.

Bijdrager
    KarelWillem
    csteelooper op 10 april 2014
    KarelWillem op 10 april 2014

(…) Behalve dan het probleem dat bij elke Flash-installatie geluid op Youtube e.d. niet meer synchroon loopt met het beeld.
    Héél irritant.

Da’s toch ook een probleem? Ze hadden 13 gewoon nog niet uit moeten brengen… …

Lees vooral “bij elke Flashinstallatie”.

Ook bij Flash 11, 12, etc. loopt de zooi compleet out of sync.
    Wil ik een filmpje van Internet synchroon kunnen bekijken als Flash is geïnstalleerd, dan moet ik eerst downloaden.

Bijdrager
    App-ie

Ik had onder 10.9.2 de melding dat de update naar Flash Player 13.0.0.182 niet succesvol was verlopen. Echter onder de Flash Player preference pane valt te zien dat ik wel degelijk versie 13.0.0.182 heb. Verder ook geen problemen. Weird.

Bijdrager
    csteelooper

@KarelWillem da’s een maf en irritant probleem. Had je daar vóór de kuren met Flash Player 13 geen last van? Overigens heb ik die issues hier niet. Het enige probleem dat ik heb is dat Flash Player 13 niet wil draaien; met 12 werkt alles weer zoals het hoort.

@App-ie
    als jij geen problemen hebt met Flash Player 13, dan komt dat wellicht doordat je een heel moderne Mac hebt; die schijnen er minder last van te hebben… Flash Player 13 schijnt ENORME eisen te stellen aan met name de GPU (512MB VRAM). En dat schijnt nog maar één van de eisen te zijn waaraan Macs van voor 2012(!) niet kunnen voldoen. Maf genoeg had ik met de beta-versie van Flash Player 13 geen enkel probleem, maar in de System Requirements voor díe versie stond ook ‘slechts’ 128MB VRAM als AANBEVOLEN… Dus wat die eisen zo omhoog heeft doen schieten…?

Bijdrager
    KarelWillem
    csteelooper op 11 april 2014

@KarelWillem da’s een maf en irritant probleem. Had je daar vóór de kuren met Flash Player 13 geen last van?…

Ja zeker.
    Al een aantal Flash-versies (in ieder geval al maanden).

Zonder Flash geen enkel probleem. Mét wel.

Bijdrager
    menu

@csteelooper bedankt voor de link! Het werkt weer.

Moderator
    Raymon Mens

Doorgezet naar de voorpagina: http://www.onemorething.nl/2014/04/problemen-flash-player-13-op-oudere-macs/

Waarschijnlijk hebben flink wat Mac-gebruikers hier last van.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.