5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Haya

Fixed width in GoLive waar instellen?

Een vraagje van een beginneling in GoLive: na veel zoeken en uitproberen ben ik er nog steeds niet achter waar je in GoLive een fixed width voor de pagina kunt instellen. Ik maak mijn lagen nu 800 x 600 maar als ik deze een background colour geef zie je dit terug als een kleurvlak op een witte achtergrond.

Kan iemand me helpen?

Bijdrager
    StilleStormen

als je een vaste afmeting wil hebben zou je hem eigenlijk in frames moeten opbouwen en de frames van je site een fixed width geven.

Die kan je dan in je inspector kan je die waarden dan invullen. ( zie screenshot )

Bijdrager
    Haya

Dus zonder frames is dat niet mogelijk?

Bijdrager
    discgolf

Een manier om in alle browsers een zelfde gezicht te houden is werken met afbeeldingen met vaste afmetingen, bijv. 800 x 600 pixels. De achtergrondkleur of een afbeelding op de achtergrond is handig om je beeld van 800 x 600 pixels centraal te zetten. Zelfs al trekken de site-bezoekers de pagina naar de maximale afmeting van het scherm dan nog blijft je beeld 800 x 600 pixels alleen de achtergrond wordt groter in de achtergrondkleur. Je kunt dit doen onder lay-out/eigenschappen. Je kunt hier ook de afbeelding positioneren. In dat geval zie je de achtergrondkleur of -afbeelding rondom je beeld met vaste afmetingen van 800 x 600 pixels.

Bijdrager
    hansman

Door bij CSS de “body” een kleur zelfde kleur te geven als de laag blijft de gehele pagina ook na het uittrekken in die kleur.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.