7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    jantje bee

fiwi mixer en protools

hallo,

ik zie overal fiwi (en usb) mixers staan en die worden aangeprezen als je van het en voor weinig.

nu werk ik zelf met een digi 002R (heel tevreden over de converters overigens… klinkt kraakiefris en helder) en met de muis gaat het mixen ook wel, maar zou je voor die doeleinden ook een externe usb/.fiwi mixer kunnen aansluiten op de mac en zodoende hardware aan het schuiven kunnen gaan? ipv een beetje zitten rommelen met de muis?

dus een externe mixer om de ‘software mixer in PT aan te sturen?

ben benieuwd

j.

Bijdrager
    Harryk

Behringer BCF2000 B-Control Fader

Mooi ding en zeer betaalbaar. Via USB kun je hem aan je mac hangen, en bestuurt dan de faders van protools. Heb het in werking gezien, maar heb hem zelf niet.

Zie

http://www.musiciansfriend.com/product/Keyboards/Midi/MIDI/Controllers?sku=701763&src=3SOSWXXA

Bijdrager
    jantje bee
    ”Harryk”

Behringer BCF2000 B-Control Fader

Mooi ding en zeer betaalbaar. Via USB kun je hem aan je mac hangen, en bestuurt dan de faders van protools. Heb het in werking gezien, maar heb hem zelf niet.

Zie

http://www.musiciansfriend.com/product/Keyboards/Midi/MIDI/Controllers?sku=701763&src=3SOSWXXA

heel groovy…en een mooie uitverkoopsprijs…
    dank voor je tip.

j.

Bijdrager
    Harryk

mooie uitverkoopsprijs

waar heb je hem gespot dan voor een mooie prijs?

Het schijnt alleen niet al te simpel te zijn het spul aan de praat te krijgen, er was iets met een driver of zo, met die USB verbinding, dat niet al te simpel was.

Misschien heeft Dijkman A’dam of Alkmaar het ding ook wel, en in Alkmaar kan een zekere RenĂ© je dan tips geven over hoe het ding werkend te krijgen.

Bijdrager
    GIJay

Een vriend van me ( die woont 2 verdiepingen onder me) heeft die controller en zegt dat het een superleuk ding is. Ik hou me allemaal niet zo bezig met die dingen, maar ik kan wel eens proberen voor je of ik hem makkelijk aan kan sluiten op een mac. Op een pc was het volgens hem toch ook wel even wennen.

Bijdrager
    jantje bee
    ”GIJay”

Een vriend van me ( die woont 2 verdiepingen onder me) heeft die controller en zegt dat het een superleuk ding is. Ik hou me allemaal niet zo bezig met die dingen, maar ik kan wel eens proberen voor je of ik hem makkelijk aan kan sluiten op een mac. Op een pc was het volgens hem toch ook wel even wennen.

ja, het gasat er vooral om, of je hem kunt aansluiten op protools, zodat je op afstand je fader kunt aansturen, ipv met je muis op hert scherm… ik geloof dat dat kan, las ik op het linkje van een bericht eerder.

dank.

j.

Bijdrager
    GIJay

ja hoor.. hij gebruikt het voor cubase. Er zitten standaard instellingen in, maar uiteindelijk ga je toch wat tweaken ermee. Ik hoor er niets dan goeds van eigenlijk :D, het is zijn nieuwe “precious”.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.