10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakobbb

Firmware update TrackPad Unibody MBpro [opgelost]

Ik heb echt mijn best gedaan om via de zoekfunctie een passend topic te vinden, maar helaas.

Ik weet wél dat er hier al gesproken is over de firmware-update van het touchpad voor de nieuwe MacBooks (lees: glazen trackpad), maar ik kan het gewoon echt niet vinden.

Zou er iemand mij kunnen vertellen waar ik de firmware update kan vinden die het gebruik van het TouchPad kan verbeteren.
    Ik moet namelijk klikken i.p.v. het touchpad een zacht tikje te geven.

Alvast Bedankt

J.

Bijdrager
    Doney

Als je niks via Apple Software Update krijgt, is er niks wat je verder kunt downloaden.
    Heb je bij Systeemvoorkeuren > Trackpad > Tikken om te klikken aan staan?;)

Bijdrager
    Calpa

Je bedoeld simpelweg de optie ‘tikken om te klikken’? Deze vind je bij Systeemvoorkeuren -> Trackpad -> Eén vinger

Bijdrager
    Jakobbb

Inderdaad over het hoofd gezien. Wat dom

Toch bedankt :P

Bijdrager
    Calpa

Verbaast mij altijd hoe weinig mensen die optie ook lijken te vinden.. zit ik achter iemands MacBook; telkens te klikken.. “Oh, wist niet dat dat kon..” krijg ik dan als reactie..

Als Apple dat nu eens als default aanzette.. :o

Bijdrager
    dborneman

Is het ook mogelijk dit in te stellen voor de secundaire klik in de rechterhoek van het trackpad?

Bijdrager
    sypie

Ja, rechts onderin is bij mij de secundaire muisknop. (MacBook Unibody 2.4GHz)

Bijdrager
    dborneman

Ja maar kan jij deze dus ook gebruiken door rechts onderin aan te ‘tikken’ en dus niet in te drukken?

Bijdrager

heeft er nog iemand last van dat deze tikken-om-te-klikken optie soms ineens niet meer werkt? Ik moet het dan uit en weer aan vinken. Erg irritant. Heeft iemand daar soms een oplossing voor?

Bijdrager
    doc

Voor het rechts klikken heb ik de 2-finger right click aanstaan (two fingers, secondary tap). Dan krijg je door met 2 vingers te tappen (niet klikken) rechtermuisknop;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.