12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Ronald vd Zande

Firmware update t.b.v. MacOs X Jaguar

Ik heb een iMac DV 400 en wil daar zeer binnenkort MacOsX op installeren (Jaguar). Nu begrijp ik dat ik een Firmware update moet ”doen” en ik begrijp ook dat dat niet helemaal zonder risico is…
    Is het aan te raden dit te doen en is het safe?
    Graag reakties.
    Ronald

Bijdrager
    passenger

Check effe in je systeemprofiel welke firmware versie je hebt. Oudere modellen hebben 4.1.8, het moet 4.1.9 zijn. Heb je een (snelle) internetverbinding, doe het dan via software-update, dan doet-ie het zelf.

Bijdrager
    Ronald vd Zande

Bedankt voor de tip

Bijdrager
    iJack

Is dat gelijk aan je boot rom versie? (bij mij 4.17 f4) of is dat wat anders?

Bijdrager
    Ronald vd Zande

Is volgens mij iets anders.
    Maar misschien dat iemand anders het zeker weet?

Bijdrager
    passenger
    ”iJack”

4.17 f4

Euh… Is dit een iMac met Jaguar? Die het doet? Dan ben je een heeeel gelukkig mens. Is oude firmware, had je je logicboard kunnen kosten met Jaguar!

Bijdrager
    iJack

Ik draai op OSX 1.5 maar was van plan vandaag Jaguar te gaan kopen. Hoe moet ik nu te werk gaan zonder de boel stuk te maken?

Bijdrager
    Urbin Design

iJack ga voorzichtig aan de gang instal Jaguar over 10.1.5 heen en laat de boel zichzelf updaten.
    Er moet hier op het forum ook het nodige staan over firmware en dergelijke.. kijk en zoek dus even goed.

Bijdrager
    iJack

Doe ik maar ik wordt er niet vrolijker van… Geeft de update naar Jaguar zelf aan dat de firmware geupdate moet worden of kan ik beter eerst zelf de firmware updaten volgens de info van de Apple website?

Bijdrager
    Gijs

Pas op!! de vele problemen die hierdoor zijn ontstaan, komen juist omdat Jaguar NIET zelf waarschuwt. Op de installatie-cd staat ook de nieuwste firmware die je moet hebben en in de read-me wordt er voor gewaarschuwd. Maar die leest natuurlijk niemand. Het beste kun je gewoon de firmware updaten, als het niet nodig is krijg je daarvan een melding. En risico’s zitten er verder niet aan vast. Gewoon doen dus.

Bijdrager
    iJack

Ok, update gedownload van de Apple site, instructies netjes opgevolgd en 5 minuten later was alles klaar, zonder problemen… Nogmaals dank voor de tip!

Bijdrager
    iJack

Inmiddels ook jaguar erop gezet, loopt als een zonnetje! Thanks guys!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.