6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    JaaPJuM

Firmware update Quicksilver 733

Heb net een Quicksilver 733 mhz op de kop getikt, met firmware 4.2.5f1 erop. Nu staat er bij de updates wel al een versie 4.2.8f1, maar tevens de vermelding dat deze op een 1e serie quicksilver niet nodig is. De grote hamvraag: Werkt deze nieuwe frimware wel, of overlijd mijn mac?:(

Bijdrager
    Nikita

Als ‘ie niet voor jouw Mac bedoelt is, dan wordt dat (dacht ik) ook aangegeven. Is die update trouwens verplicht om OSX er op te zetten?

Bijdrager
    TRML

Een firmware kan alleen op de machine worden geinstalleerd waar hij voor bedoeld is, dus als het niet voor jou mac bedoeld is kan je hem niet eens installeren, gewoon opstarten en kijken wat hij zegt.

Bijdrager
    Nikita

Hier is trouwens een lijst van of je de firmware moet updaten om OSX te installeren.

Bijdrager
    JaaPJuM

Het probleem zit hem niet in het niet kunnen installeren van OSX, maar meer in het feit dat de machine maar 127 gb van een 300gb schijf kan zien, en ik had gehoopt dat een update dit probleem zou oplossen

Bijdrager
    Nikita

Oh, dat. Da’s een beperking op de IDE controller en daar helpt een firmware update niet tegen. Een PCI-kaartje met een IDE controller werkt vaak dan wél. Alleen weet ik niet of je de schijf dan nog kan gebruiken om vanaf op te starten.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.