23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Eyeseesea

Firmware update Intel chips (oa Macbook Pro)

Zojuist een update binnengehaald die rom update heeft uitgevoerd naar 1.4 (systeemprofiel: Opstart-ROM-versie: MBP22.00A5.B07)

iMac EFI Firmware Update 1.2
    This update improves the performance and reliability of Intel Core 2 Duo processors and fixes issues with Boot Camp for iMac computers.

http://www.apple.com/support/downloads/

Geen problemen ondervonden:-)

Bijdrager
    JJmac

Niet alleen de macbook alle Core 2 Duo processors.

Deze update verbetert de prestaties en betrouwbaarheid van Intel Core 2 Duo-processors en verhelpt problemen met Boot Camp op iMac-computers.

Nadat het bijwerken van de firmware is geslaagd, heeft de opstart-ROM van uw computer een van de volgende versies:
    IM51.0090.B09
    IM52.0090.B09
    IM61.0093.B07

Voor mijn iMac is het 4,3 mb

Bijdrager
    Eyeseesea

Bedankt voor de tip, ik heb de titel dus aangepast.

Bijdrager
    Maced.2

geslaagd IM61.0093.B07:)

en alles is oikie dokie

Bijdrager
    sepollema

Hier ook alles ok, zelfs na het (per ongeluk) uittrekken van de lader ! :D

Bijdrager
    Edwin66

Komt dit ook als een automatische update binnen ?

Bijdrager
    Smitty
    ”Edwin66″

Komt dit ook als een automatische update binnen ?

Ja

Bijdrager
    Esquare
    ”JJmac”

Niet alleen de macbook alle Core 2 Duo processors.

Behalve dan weer de Santa Rosa MacBook Pro’s.:)
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=303880-en

Bijdrager
    mvexel

Ik heb de update vanmiddag gedraaid op mijn MBP 2.16 (late 2006) en alles ging volgens procedure. Ik heb nu alleen geen wifi meer! :? Eens kijken hoe ik dit nu weer op ga (laten) lossen…

[update] niet-beveiligde netwerken zijn niet getroffen, zo lijkt het. Mijn eigen netwerk is beveiligd op MAC-adres, daar kom ik niet meer op. Op mijn werk is er WPA1-personal, kom ik ook niet meer op. Een open netwerk aan de overkant van de straat is wel toegankelijk.

Bijdrager
    bassbug

En is er nog iets te merken van snelheidswinst?

Ik begreep dat deze update iets met Bootcamp doet?
    Ik probeerde hiervoor al twee keer met Bootcamp XP te installeren. Kreeg iedere keer last van niet lekker opstartende XP. Moest steeds geforceerd herstarten. Sindsdien met VMware werk ik met XP.

Weet niet of ik nog zin heb om Bootcamp opnieuw te proberen….
    Wellicht dat ik het weer probeer zodra het officieel wordt.

Bijdrager
    wouwout

heb ‘m vandaag geinstalleerd.

m’n macbook wordt minder warm aan de onderkant, nu prettig lauwwarm in tegenstelling tot loeiheet.

Bijdrager
    Kjelle_ve

Mijn macbook kan de firmwaren iet installeren. Als ik hem volgens de FIrmware updater afsluit en dan herstart dan zie ik de proces balk 1 seconde in beeld en onmiddelij kerna herstart hij. In osx toont hij de originele boodschap weer . MAW niet geslaagd. Hoe los ik dit op?

Bijdrager
    disruption
    ”Spectrious”

Mijn macbook kan de firmwaren iet installeren. Als ik hem volgens de FIrmware updater afsluit en dan herstart dan zie ik de proces balk 1 seconde in beeld en onmiddelij kerna herstart hij. In osx toont hij de originele boodschap weer . MAW niet geslaagd. Hoe los ik dit op?

Je moet na het klikken op “shut down” wachten tot het blauw scherm volledig weg is en dus power UIT is.

DAN pas op je powerbutton duwen, tot je sleep led knippert. nog NIET loslaten, pas tot je de PIEEEEP hoort. Dan zou het in orde moeten zijn. Je zal hoogstwaarschijnlijk de powerbutton te snel losgelaten hebben. Gebeurde ook bij mij de eerste keer.

Bijdrager
    Kjelle_ve

ik heb de firmware op mijn mac mini al 2 keer met succes uitgevoerd. Ik snap niet wat ik verkeerd doe, i kdoe exact wat jij schrijft.

Bijdrager
    Eyeseesea

Heb je de juiste versie, er zijn geloof ik meerdere versies voor de verschillende computers uitgekomen?

Zou iets kunnen zijn wat je wellicht over het hoofd gezien hebt:-)

Herman

Bijdrager
    tommy666

gisteren geinstalleerd,geen problemen gehad,ik merk wel een licht verschil.Maar nu niet om te gaan zeggen van “Wow!”

Moderator
    unSOUND

Ik merk werkelijk helemaal niks…. Dus ’t zal wel goed zijn gegaan… :|

Bijdrager
    Kjelle_ve

Natuurlijk heb ik de juiste firmware gekozen. Macbook v1.1. En het is nu niet bepaald dat ik enorm te kiezen heb.

Bijdrager
    .Arne
    ”unSOUND”

Ik merk werkelijk helemaal niks…. Dus ’t zal wel goed zijn gegaan… :|

Same here.

Bijdrager
    Zjev

Het lukt mij niet om de firmware te updaten.
    Als ik op “zet uit” in het firmware update programma klik
    dan moet ik eerts mijn wachtwoord invullen en daarna geeft
    het systeem een foutmelding,
    (0) fout en verwijst naar de support pagina. maar daar kan ik niets vinden.
    Weet iemand een oplossing?

ik heb een macbook pro 17″ 2.33 Ghz Intel Core 2 duo

Bijdrager
    Keyzersoze

Sinds de firmware update blijft mijn “.” toets hangen. Kan dus niks meer.
    elke keer als ik iets moet intoetsen krijg ik een oneidige reeks met …………………..
    iemand het zelfde probleem of oplossing?

Bijdrager
    X-Stuff
    ”Keyzersoze”

Sinds de firmware update blijft mijn “.” toets hangen. Kan dus niks meer.
    elke keer als ik iets moet intoetsen krijg ik een oneidige reeks met …………………..
    iemand het zelfde probleem of oplossing?

Je . met Apple+C kopieren en voortaan Apple+V gebruiken om je zinnen af te sluiten. :innocent:

//ontopic
    Voor de Mac Book Pro 17″ 2,4 Ghz is geen firmware update beschikbaar. Vroeg me al af waarom ik hem nergens kon vinden. Check hier voor een overzicht

Bijdrager
    bartje

Ik heb het er toch maar op gewaagd. Geen problemen ondervonden. Ook nog geen winsten. Ik ben benieuwd.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.