30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    was frans

firmware update EOS 20D

las ik net op dpreview

Bijdrager
    DEform

Ah het is maar een kleine update!
    Zou alleen dat maar veranderd zijn?

Ik ben vandaag nog bij een fotograaf geweest om prijs te vragen!
    Jammer genoeg €450 duurder dan Mediamarkt Duitsland!

Bijdrager
    DEform

Ah het is maar een kleine update!
    Zou alleen dat maar veranderd zijn?

Ik ben vandaag nog bij een fotograaf geweest om prijs te vragen!

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”DEform”

Het motto van Mediamarkt Duitsland is:

Lasst Euch nicht verarschen, vor allem nicht beim Preis :P

Bijdrager
    DEform

En nu in het Nederlands!
    Duits is mijn sterkste kan niet!

Laat u niet verrassen, vooral niet door de prijs?
    Ongeveer juist?

Ik weet toch dat ik er 2 jaar geleden maar €360 heb betaald voor mijn Olympus die hier toen €650 koste!

Bijdrager
    Freek.

Bedankt was frans! Als de update idd alleen de wijzigingen inhouden die in het korte stukje staan vermeld laat ik het even aan m’n neus voorbij gaan.
    Maar wel fijn dat je zo alert bent om het even te posten. Ik vind het een beetje vreemd dat Canon haar geregistreerde gebuikers niet mailt om op de hoogte gehouden te worden van dit soort mogelijk essentiële informatie. Of dat ze dan tenminste een rss-feed aan hun site toevoegen. Dat zou DPreview ook wel mogen doen.

Bijdrager
    Freek.

En nou ik toch aan het zeuren ben over Canon: hier was ik ook niet van op de hoogte: Canon offers to repair DSLR Battery Grip.

Canon USA has announced that customers with the Battery Grip BG-E2 used with the EOS 20D and 20Da, and a certain serial number range can return their grip/magazine for a free repair/replacement. This is due to a cases where even with fully charged batteries (exclusive battery pack or NiMH battery) or unused AA size batteries, only a few shots can be taken or ‘bc’ is displayed immediately.

Nou die heb ik dus. Eén keer de batterijhouders gebruikt (accu’s lagen aan de lader), paar foto’s gemaakt… einde verhaal. Dacht al dat het aan de batterijen lag, accu’s er weer in en klaar. Blijkt het een foutje te zijn. Ik ga maar eens mailen of bellen.

Bijdrager
    DEform

En ben je voor de rest content van je 20D?
    Ik wil hem eind van de maand kopen met de 17-85 IS USM erbij….
    En dan later mss nog een 200 a 300 goedkoper telelensje erbij!

Kan je hem vergelijken met de D70s?

Bijdrager
    Freek.
    ”DEform”

En ben je voor de rest content van je 20D?

Ik kan ‘m niet vergelijken met de Nikon omdat ik geen ervaring heb met die camera. Ik kan je wel zeggen dat ik uitermate bovengemiddeld heel erg ontzettend en meer dan tevreden ben met de 20D. Op dit moment naar mijn idee de beste in z’n soort/prijs. Hij is snel, nauwkeurig, goed in z’n belichtingsmeting, prettig in de bediening, prachtig op 1600ASA… Tsja, wat wil je nog meer horen? Oja, ga je binnen flitsen, koop er dan (evt 2e hands) een EX-flitser van Canon bij. Heel mooi om indirect mee te flitsen én het bestaande licht mee te laten spelen.
    Zoek even een paar berichten van me op het forum (trefwoord ’20D’ en bij auteur ‘FreekMac’ inkloppen) en je vindt ongetwijfeld meer info…

Bijdrager
    StefanC
    ”FreekMac”

Bedankt was frans! Als de update idd alleen de wijzigingen inhouden die in het korte stukje staan vermeld laat ik het even aan m’n neus voorbij gaan.
    Maar wel fijn dat je zo alert bent om het even te posten. Ik vind het een beetje vreemd dat Canon haar geregistreerde gebuikers niet mailt om op de hoogte gehouden te worden van dit soort mogelijk essentiële informatie. Of dat ze dan tenminste een rss-feed aan hun site toevoegen. Dat zou DPreview ook wel mogen doen.

Meestal worden er meer dingen aangepast dan dat er eigenlijk vermeld staat in de changelog.

Gebruik je overigens orginele Canon accu’s Freek? Ik heb het probleem ook gehad toen ik met goedkope accu’s van Ebay werkte die ik ooit voor 10 euro per stuk had gekocht voor mijn oude D60. maar sinds ik alleen maar orginele accu’s heb in mijn 20D + grip zijn al mijn problemen als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik kan nu denk ik zo’n 1500 tot 2000 foto’s maken voordat ze op zijn.

Bijdrager
    Freek.

Jep, alleen originele accu’s. Werd me bij aanschaf om de door jou genoemde reden aangeraden. Zo zie je maar dat niet alles wat duurder is verkooppraatjes zijn. En met die opgeladen accu’s doe je inderdaad opvallend lang. Prettig bijverschijnsel van de 2e accu in de grip.
    Het probleem met de batterijen in de grip gaat ook niet over accu’s. Heeft te maken met die mandjes voor de batterijen.

Bijdrager
    StefanC

Sorry, dan heb ik weereens te snel gelezen:)

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”DEform”

En nu in het Nederlands!
    Duits is mijn sterkste kan niet!

Laat u niet verrassen, vooral niet door de prijs?
    Ongeveer juist?!

euh, nee,
    Arsch in het Duits betekent aars in het Nederlands…
    Het is niet zo netjes, voor een reclameslogan, maar wij zouden zeggen:
    Laat je niet verneuken, vooral niet met de prijs..

”DEform”

Ik weet toch dat ik er 2 jaar geleden maar €360 heb betaald voor mijn Olympus die hier toen €650 koste!

nou ja, dat is dan een van de voordelen van de Euro, dat je beter prijzen kan vergelijken.
    En €450 is een hoop geld…
    kan je mooi geheugenkaarten, een flitser of een mooie lens voor kopen.

Bijdrager
    DEform

Zeker, ik ben er ook zeker van dat ik hem in Duitsland ga halen!
    Aken is maar een kleine 3 kwartiertjes rijden van bij mij uit!

Maar momenteel staat de 20D met 17-85 IS USM €1680, ik ga nog wachten tot hij net onder de €1500 zit, dan ga ik’m halen!

Bijdrager
    was frans

dit staat er op dpreview

zal dat dan in amerika zijn? Is ook nog eens in dollars.

Bijdrager
    was frans

en dit bij kamera-express.
    Ik snap trouwens nog steeds die naam niet zo goed (met een K?)

Bijdrager
    DEform
    ”was

dit staat er op dpreview

zal dat dan in amerika zijn? Is ook nog eens in dollars.

Dat zijn idd $$$ jah! dus delen door 0,8! Maarja, koop eens een mac in de US!
    Op kamera-express zijn ze precies ook wel goedkoop!

Bijdrager
    Freek.

Ter vergelijking:

”[url=http://www.digitalstreet.nl/catalog/product_info.php?cPath=21_28&products_id=837

Digital Street.nl[/url]“]Canon EOS 20D Kit EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 €1,398.00

Bijdrager
    StefanC

Prijs zal zeer binnekort waarschijnlijk wel naar beneden gaan, de 5D kan elk moment geintroduceerd worden. deze camera zal tussen de 20D en de 1D MKII gepositioneerd komen(ookal word de 1d mkII ook vervangen). hierdoor zal de prijs van de 20D wel wat dalen.

Bijdrager
    Freek.
    ”StefanC”

de 5D kan elk moment geintroduceerd worden

Meer info plz :P
    Zal niet lang duren voordat de opvolger van de 20D er aan komt, maar waar baseer je de 5D op?

Bijdrager
    lowfi

Ik heb de specs van de 5d hier: http://lowfi.nl/5d.pdf

prijs 3500 euro

Bijdrager
    StefanC

opvolger van de 20D komt dit jaar niet meer.

Er zitten op redelijk korte termijn 3 nieuwe camera’s aan te komen.

5D komt in september, specs zijn er nog niet, enige wat vast staat is dat het LCD scherm wat groter word en dat hij een body heeft die lijkt op die van de 20D.

er komt een 1D MKIIn zo rond de winterspelen van 2006 en er komt een model wat ergens tussen de 20D en 350D moet gaan komen.

edit: Dat is een fake PDF’je prijs komt ergens tussen de 2500 en 3000 euro.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

kijk voor prijsvergelijkingen ook eens bij tweakers en kelkoo

Bijdrager
    Freek.
    ”lowfi”

Ik heb de specs van de 5d hier: http://lowfi.nl/5d.pdf
    prijs 3500 euro

Dank u. Kwa prijs (en specs) gaat ie eerder naar de Canon Eos 1 D mark II dan richting 20D.

De 4 huidige Canon’s op een rijtje? [s]color | marx
    (ps, genoemde prijzen aldaar ex btw)

Bijdrager
    lowfi

Tis niet zeker of het een fake pdf is. Er wordt door een aantal mensen aan getwijfeld. Maar zoiets zal het toch wel worden lijkt me:)

Bijdrager
    was frans

aangezien we nu toch al meer off topic zijn dan erop voeg ik me af of iemand een macrolens kent die ongeveer net zo dichtbij kan als een balg apparaat?

Bijdrager
    Freek.

Wat betreft objectieven heb ik geen idee. Op het werk hebben we twee macroringen. Ik zal het binnenkort eens proberen.
    Met een balgtoestel (bv technische camera) kun je eigenlijk ‘oneindig’ dichtbij als je je balg maar lang genoeg kunt maken. Pfff… ik heb er wat mee af lopen klooien zeg. En ’t is niet voor uit ’t handje in den natuur.

Bijdrager
    StefanC
    ”lowfi”

Tis niet zeker of het een fake pdf is. Er wordt door een aantal mensen aan getwijfeld. Maar zoiets zal het toch wel worden lijkt me:)

Waar rook is, is vuur. Er zal heus wel een kern van waarheid in dat pdfje zitten maar ik geloof gewoon niet dat hij fullframe word, niet voor dit geld. Dan voelen de mensen die een 1ds mkII zich wel in hun broek gescheten omdat ze nog 8000 euro hebben betaald. Daarnaast vind ik het ook heel vreemd dat een camera met deze specs maar met 3fps kan fotograferen.

Bijdrager
    DEform

Ik vind het wel leuk dat de 5D eraan komt!
    Ik dacht het wel dat er iets nieuws zou komen!!

Dat laat de prijs van de 20D maar zakken! :P

Bijdrager
    Deskman
30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.