4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    peterkie

firmware OK , maar geen beeld!

oke, laatste poging van deze kant! Ik heb mijn imac 350, slotloading, zwart scherm na installatie osx, opnieuw op weten te starten dmv. een volledig nieuwe installatie via een volledig opnieuw geinstalleerde harddisk met os9.1. Deze harde schijf is ready gemaakt op een andere imac. Ik bekijk mijn imac via het prg. VNC, en wel op een windows (sorry) computer. reden: na heeel veeel berichten, ook op dit forum, was ik ervan overtuigd dat het toch de firmware (4.1.9.) moest zijn, die ik waarschijnlijk toendertijd was vergeten te installeren voor het OSX. Ik wilde dus via VNC op de windows meekijken en updaten… Dat meekijken is geen probleem, maar bij de poging tot installatie van de firmware bleek dus dat er al firmware 4.1.9 op mijn “zwart scherm” Imac stond!!!!!!!! gelijk bij profiel gekeken, op die Imac, en ja hoor, er stond keurig :……..4.1.9f1, en wel bijna onderin het scherm!?!?!?!? dus, denk ik, is dat in orde, maar wat nu???????? alle truucs denk ik al geprobeerd, zoals sleepstand en ontwaken, pram resetten, batterij eruit en weer terug , ander geheugen erin etc. etc. neemt niet weg dat ik nog steeds denk dat er ergens in de ROMs of RAMs iets fout zit, maar wat???????????????????

:| :| :sealed:

Bijdrager
    Sage

Ik heb echt geen idee behalve dan dat die iMac’s wel last hebben dat ze na een tijdje geen beeld meer willen geven. Dit is pas na enkele jaren het geval maar komt aardig vaak voor. Ik zou zelf anders niks weten en het bij een Service Provider of aan AppleCare vragen.

Bijdrager
    macpro

Heb je al eens de Hardware Test CD erop los gelaten?
    Of is die door gebrek aan beeld niet te gebruiken?

Bijdrager
    peterkie

dacht bijna alles te weten, maar een HARDWARETESTCEEDEE had ik nog niet van gehoord… ik zou die kunnen gebruiken,ik heb tenslotte beeld via VNC op mijn windows computer, iemand een tip hoe ik hier aan kan komen, of misschien wel de prgogrammas daarvan downloaden????

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.