7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Ramy

Firmare update, oneindige loop

Hoi,

Ik krijg op m’n MacBook de melding dat er een update voor m’n MacBook is of iets dergelijks. Nou, oke, deze installeer ik dan. Daarna krijg ik een pop-upje met de knop Zet Uit. Dit doe ik dan, maar als ik m’n MacBook daarna weer aan zet, krijg ik die melding weer. En dan kan ik hem 1000 keer opnieuw opstarten. Dus dan doe ik maar op anuleren, maar dan krijg ik wel de melding dat er niks wordt bijgewerkt.

Hoe zit dit?

Bijdrager
    Gates

Als het een firmware update is: lees gewoon de instructies. Er staat vermeld hoe je je MB moet opstarten na de update.

Bijdrager
    sven-

Klopt, je moet na zo’n firmware update je Mac niet “op de normale manier” opstarten maar op een andere. Er wordt (als je leest) uitgelegd hoe. Je moet de aan/uit knop geloof ik even ingedrukt houden.

Bijdrager
    TheM4inframe

Lees de instructies duidelijk! Ik moest in dat geval de aan/uitknop ingedrukt houden tot er een biep kwam en het “sleep” lampje heel fel flikkerde

Bijdrager
    1984

Daarna krijg ik een pop-upje met de knop Zet Uit.

Krijg je dit venster…….

Dan heb Kernel-panic: (de vastloper)

Safe boot: de eerste keus bij systeem-problemen.

Bijdrager
    sven-

@ 1984: ik denk niet dat een kernel panic heel erg lijkt op een pop-up je.

Bijdrager
    hennep

Bij een update van de bootloader bijvoorbeeld?

Als je dan op “zet uit” klikt, dien je de aan-knop in te houden tot je deksel-lichtje snel gaat knipperen en/of een lange (hoge) toon hoort. staat gewoon in de instructies. succes.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.