5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

Fireworks openen > blank scherm

Elke keer wanneer ik in Fireworks een bestand open dan gaat het allemaal goed. Maar wanneer ik in de lijst met geopende bestanden kijk onder “Window” dan staat er ook een scherm bij waar geen naam bij staat en wanneer ik het open er ook verder niks instaat. Dus in feite gewoon een loos wit scherm.

Het stoort me verder niet in het werken met Fireworks, maar het valt me op dat deze er altijd is.

Kan iemand mij misschien vertellen waar ik mee te maken heb?

Bedankt.

Bijdrager
    iJoost

Met een slechte programmeur misschien?

Bijdrager
    error

Inderdaad… was me nog nooit opgevallen. Het is een wit scherm van 600 x 600 pixels waar je ook niets in kunt doen… Zeer waarschijnlijk inderdaad het werk van een slechte programmeur.

De CS3 update van Fireworks valt mij overigens best tegen, 1 hele nare bug die Macromedia er al een aantal versies in had zitten is er gelukkig uit… maar verder zitten er nog een hoop twijfelachtige beslissingen en oude code in.

Fireworks is waarschijnlijk het enige Adobe programma dat anno 2007 niet kan werken met slimme OpenType fonts. Reactie van een van de ontwikkelaars hierover: “We on the Fireworks Team tried our best and realized supporting Adobe Font Handling as you would expect it will take more time to implement correctly. This is top on our list and we hear you loud and clear!”

CS4 dus… grrrr.

Bijdrager
    Mr.Mark

ik heb ondertussen wel gemerkt dat wanneer je het “welkomstvenster aanzetten bij het opstarten” aanvinkt dat het dan weg is wanneer je een bestand opent.
    dus wanneer je die weer uitzet in de Voorkeuren kun je er wel op rekenen dat het witte vlak weer tevoorschijn komt.

Bijdrager
    iJoost

Fraaie analyse van het probleem. Op basis daarvan moet het wel op te lossen zijn. Doe de leverancier en jezelf een lol en meld de bug even aan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.