7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Sciron

Firewire

Ik heb al even rondgekeken op het forum maar kwam nog niet het antwoord tegen.

De vraag:

Ik heb een Apogee Duet(geluidskaart) die via Firewire aan is gesloten op mijn mbp(late 2008).

Nu wil ik een externe harde schrijf bestellen die via Firewire(800) werkt.

Hoe zouden jullie dat oplossen? Een hub kopen of zitten er op sommige externe harde schijven ook de functie tot doorlussen?

Of is dit weer niet verstandig ivm het doorgeven van het geluid?

Hoor het graag.

Moderator
    Night

Op nagenoeg èlke echte Firewire schijf zit een doorlus-mogelijkheid. Ik voorzie dan ook geen enkel probleem om beide Firewire devices aan één Firewire poort te hangen. Ook de combinatie van Firewire 400 en 800 is geen probleem; dit zorgt niet voor vertragingen.

Bijdrager
    Sciron

Hij is besteld! bedankt voor je antwoord.

Bijdrager
    iep

Niet op iedere firewire schijf zit een doorlusmogelijkheid, op de meesten wel. Dit kun je vaak wel middels de plaatjes van het product achterhalen en soms vindt je het ook in de specificaties terug. Als je een fw400 apparaat hebt kun je die het beste als laatste aansluiten. Doe je dit niet dan zit alles achter een fw400 aansluiting met bijbehorende snelheid. Dat zou zonde zijn.

Bijdrager
    1984
    iep op 05 januari 2011

Dit kun je vaak wel middels de plaatjes van het product achterhalen en soms vindt je het ook in de specificaties terug.

Triple interface: 1x FireWire 800 (9-pin) port; 1x FireWire 400 (6-pin) port; 1x mini USB 2.0 port

Bijdrager
    paul piro

Helaas laat de Duet dit niet toe;

NOTE: Daisy chaining Duet to a Mac from an external hard drive is not supported

Bijdrager
    mark-a-mac

Volgens mij is FW-daisychainen ook niet goed voor je latency. Aan de andere kant, RME en MOTU staan daisychainen wel toe.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.