4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    bieg

FireWire vraag/probleem

HI,

Is het niet zo met firewire dat je de kabel inplugged en klaar? Als ik echter zo’n kabel tussen 2 macs plug gebeurd er niet zo veel. Moet ik dus nog meer geinstalleerd hebben?

U snapt het al: ik begrijp niet zo veel van firewire. Ik heb ff in mn extensiemap gekeken:
    FW Authoring Support vs.1.12
    FW Enabler D1 2.8.6
    FW support D1 2.8.6

Ibook loopt onder een Duits MacOS 9.2.2

BIEG

Bijdrager
    Stof

Een mogelijkheid is de zogenaamde ‘Target Disk Mode‘. Daarvoor moet je de te benaderen machine opstarten met de ‘T’ ingedrukt.

Moderator
    Lucas Raggers

Firewire is in eerste instantie niet bedoeld om twee macs met elkaar te verbinden. Daarvoor is de ethernetkabel geschikter (en hiervoor is geen extra software nodig).

Apple heeft onlangs wel iets uitgebracht om toch met een firewirekabel twee macs te verbinden. Het heet ‘IP over FireWire’ en is hieronder te downloaden.

Ik zou gewoon maar een ethernetkabel kopen (wel de goeie want er zijn twee soorten). Die kabel is goedkoper en de snelheid is geloof ik gelijk.

http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=17262&db=mac

Bijdrager
    Torz

Netwerk ook firewire is wel sneller omdat de overdracht van firewire sneller is maar het is een stuk omslachtiger.Bovendien is de door Apple gereleasde software een Beta versie.Bij Apple hem hebben ze hem al verwijderd.
    Gebruik gewoon een ethernetkabel voor netwerkverbindingen,dat is wel zo eenvoudig.En als je heel veel data van de ene naar de andere computer wil overbrengen(echt een paar GIG)kun je nog altijd targetmode gebruiken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.