9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    kevinvw

firewire + usb kabel

Hallo mensen,
    Ik heb een vraag. Ik wil een nieuwe kabel voor de ipod aanschaffen. Het gaat om de firewire en usb kabel in één. Je hebt dan je dock conector die overloopt in een usb en een firewire kabel.

Maar mijn vraag is nu als volgt:
    Kan je de ipod aansluiten op die dock connector en dan de USB altijd met het lichtnet verbinden, mbv de usb lichtnet oplader. En dan gewoon standaard de firewire kabel niet in je pc inpluggen, maar zodra je de ipod wilt bijwerken de firewire kabel inpluggen? En gaat dit ook sneller als usb 2.0?
    Bedankt!

Bijdrager
    LEXY

Welke iPod heb je? Want alleen oudere iPods ondersteunen FireWire.

Bijdrager
    iljitsch

Waarschijnlijk niet. Je vermeldt niet wat voor iPod je hebt. De 3e generatie kan via FW syncen en laden maar via USB alleen syncen, de 5e generatie kan via USB laden en syncen maar via FW alleen laden. Ze kunnen beide dus niet zowel via USB laden als via firewire syncen. Misschien dat de 4e generatie het wel kan, maar ik denk het niet.

Bijdrager
    t.leffers

De vierde generatie iPod is de enige (samen met de iPod Mini) die kan syncen EN laden via zowel usb als FireWire. Dit zijn de eerste iPods met een clickwheel. Ze hebben een blauwig monochroom scherm en de iPod Photo heeft een kleurenscherm.

Bijdrager
    kevinvw

Ok, ik heb dus een ipod video… Dus het gaat hem niet worden.

Dan een andere vraag…
    Zou ik dan mijn ipod op de dockconnector kunnen aansluiten, en aan het eind van de ipod kabel een usb splitter kunnen zetten. En dan een usb kabel naar mijn pc laten lopen en een kabel naar de lichtnetadaptor? Ik krijg namelijk een nieuwe kast waar die draden in weggewerkt worden, dus ik kan die ipod snoeren niet steeds loshalen(als ik bijvoorbeeld mijn ipod moet synchroniseren, want me ipod wil ik ongeveer 5 meter verderop van mijn pc in een dock zetten). Dus dan lijkt het me handig om de snoeren zo te maken. Dan laat ik die adaptor altijd met mijn ipod opladen, en zodra ik dan wil synchroniseren dan stop ik het andere usb in de pc. Het is een lastig verhaal, sorry dan ook voor de lastige uitleg! Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen.

Bijdrager
    macpro

Je kunt de USB kabel ook gewoon in de PC laten steken. Die hoef je echt niet iedere keer los te halen. En op die manier wordt de iPod via de PC ook opgeladen. Als die PC tenminste spanning op de USB poort laat staan als de PC zelf uitstaat. Is dat niet het geval, koop dan een USB hub met voeding en prik daar de iPod dock in. Dan krijg je wel het gewenste resultaat.

Bijdrager
    kevinvw

Ja maar ik wil niet dat die ipod de hele tijd gaat synchroniseren als ik bijv me pc aansluit of iets dergleelijks

Bijdrager
    macpro

Doet ‘ie niet.
    En anders stel je in iTunes in dat je handmatig wilt synchroniseren.

Bijdrager
    PietjePuk
    ”kevinvw”

Ja maar ik wil niet dat die ipod de hele tijd gaat synchroniseren als ik bijv me pc aansluit of iets dergleelijks

Hij synchroniseert alleen als je hem aansluit, als de computer uit slaap komt of als je dat zelf wil.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.