12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    coppess

firewire to video

Goedenacht,

Ik ben op zoek naar een kastje dat mijn firewire signaal om kan zetten naar een analoog signaal, zodat ik hem kan verbinden met een TV of VCR. Je zou dit kunnen doen met een camcorder, maar deze gebruik ik met regelmaat, dus dat is geen optie. Het kastje moet doen wat de camcorder doet, niet meer, niet minder.

Heeft iemand tips of aanbevelingen? Alvast bedankt.

Edit: ik zoek ook nog een manier om direct vanuit quicktime af te spelen via firewire. Ik ken SimpleVideoOutX, dat programma werkt goed, maar ik wil het direct via quicktime

Bijdrager
    1234

eyetV

Bijdrager
    coppess

Maar eyeTV is toch juist het tegenovergestelde? Dat is toch video in? Ik wil de firewire juist als video uit gebruiken.

Bijdrager
    hobbes2210

Ik zou een tweedehands camera kopen en die de truc laten doen!
    Ik ken geen apparaatjes die video out via firewire generen, maar dat wil niet zegge dat ze er niet zijn:-)

Bijdrager
    coppess

daar heb ik inderdaad ook al over nagedacht. Ik denk alleen dat een volledige camcorder duurder is dan alleen zo’n kastje. Ik zal toch marktplaats nog maar eens af gaan zoeken haha;)

als iemand toevallig zo’n apparaatje kent, hoor ik het graag!

Bijdrager
    Demon Hunter

Daar zijn zeker apparten voor, tapedecks.

Worden bij filmproductiebedrijven gebruikt om tapes in te laden. Het inladen zorgt voor slijttage aan de tapespoelen in de camera en dat wil je niet, als je je geld verdient met je camera;) Daarom worden tapedecks gebruikt(hebben ook meer functies). Die dingen zijn alleen vrij prijzig. Voor de hobby loont het meer om een goedkope (h)dv camera op Marktplaats te scoren en die aan de TV te verbinden.

Bijdrager
    coppess

ik ben bekend met de tapedecks, die hebben we ook een aantal staan bij de omroep;) Ik hoopte alleen dat er een heel simpel omzettertje bestond. Ik gebruik mijn videocamera op het moment ook voor professionele doeleinden, dus die ga ik er ook niet standaard tussenhangen. Ik zal maar eens op zoek gaan naar een simpel camcordertje.

bedankt voor de reacties allemaal!

Bijdrager
    Japsuh

Bedoel je niet gewoon zoiets? Je stopt de video kabels aan de ene kant, en aan de andere kant stop je een firewire kabel die naar de computer gaat. Deze heb ik zelf, hij kan allebei de kanten op.

Inactief
    Anoniem

Volgens mij had Grass Valley (vroeger Canopus) hier de ACDV-110 voor…
    Klik

Bijdrager
    Blashyrkh2124

Bedoel je niet een DAC kastje? DAC-100 bijvoorbeeld.

Bijdrager
    coppess

@Blashyrkh2124 dat is precies wat ik bedoel! Werkt dit kastje 2 kanten op? Daar kan ik geen duidelijk antwoord op vinden.

Off topic: ik vink aan dat ik mail wil krijgen als er een reactie is, waarom komt die mail nooit? (ook niet in mijn spambox)

Bijdrager
    Blashyrkh2124

Mooi, blij dat ik heb kunnen helpen. DAC 100 kan volgens mij analoog in – digitaal uit en digitaal in – analoog uit aan. Maar, ik zou dit voor de zekerheid toch even navragen bij de reseller. Pin me hier niet op vast. Ik heb het altijd gebruikt om analoog uit de camera te gaan en dan via DAC 100 digitaL de computer in. Dus als jij ergens duidelijk gedocumenteerd ziet dat het andere ook kan dan zit het wel pluis.

* ik vink nooit iets aan en krijg toch altijd die email. Dus misschien moet je het juist niet aanvinken;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.