13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Stefan_o

Firewire poort testen ??? how to

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn FiWi poort 400 op mijn Powerbook 15″ 1,25hz kan testen?
    In mijn systeem profiler staat wel mijn 800 poort maar de 400 poort zie ik niet.
    Mijn Ipod4 en Formac TVR worden beide niet meer herkend

overgrens als ik mijn ipod eraan hang dan laad hij wel op

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Dat is een langzame powerbook 1.25mhz!

Over je firewire poort geeft de “about this mac” aan wat er aan de poort zit als je je ipod er aan heb hangen.

En volgens mij moet je in itunes instellen dat de ipod gemount wordt als fire wire disc.

Succes

Bijdrager
    boekeloo

TechTool Pro test fw poorten!

Bijdrager
    rorooke

als je iPod niet meer kerkent wordt probeer dan dit:

zet je Mac uit en haal de power kabel uit je computer, bij een portable haal je ook de batterij eruit.
    Haal alle firewire kabels eruit.
    Wacht een tiental minuutjes en start de mac terug op en als hij volledig is opgestart koppel je terug al de firewire kabels.
    Normaal moet nu alles terug werken.
    Bij mij heeft het zo m’n iPod terug tot leven gebracht.
    Blijkbaar zijn er met de laatste Mac OSX-en nogal probleempjes met firewire…

Bijdrager
    Stefan_o

Ik heb mijn PB opnieuw opgestart nadat hij een uur still heeft gestaan zonder stroom toevoer en accu spanning. Mocht helaas niet helpen.
    Techtool pro heb ik helaas niet.
    Is er dan echt niet een simpelder manier een te checken of mijn poort 100% ok is.

Nogmaal in systeem profiler zie ik wel mijn FiWi poort 800 maar niet de 400.
    Als ik mijn ipod aansluit dan laad hij wel op, maar ik zie nergrens op mijn desktop of in itunes een diskimage verschijnen.

ipod werkt wel ok op mijn Imac

suggesties????

Bijdrager
    Stefan_o

Kan iemand mij AUB helpen….met een goed advies
    Ik ben nl uitgeprobeerd, met de weinige kennis die ik zelf bezit en de suggesties die ik hier heb verkregen.

Kheb inmiddels ook tech tool pro laten runnen op mijn powerbook.
    Deze zegt dat mijn poorten ok zijn.
    Maar nog steeds zie ik in mijn syteem profiel geen FiWi poort 400 en de 800 wel.
    Dit klopt volgens mijn niet.

Techtool ziet ook mijn ipod niet……ik weet het niet meer

Bijdrager
    XXX

advies: ga met je powerbook en ipod langs je dealer of apple store en vraag of ze er daar naar kijken !

Bijdrager
    Ruben

Als laatste poging om te testen of een firewire poort het nog doet zou je de rollen eens om kunnen draaien. Dus laat je PowerBook de hardware zijn voor een andere Mac i.p.v. er hardware aan te hangen… Met andere woorden; start je PowerBook eens op en houdt daarbij de [T] ingedrukt. Je PowerBook wordt dan een “slave” die je via de FireWire aan een andere Mac kunt hangen. Als je op deze andere Mac dan nog niet je PowerBook ziet verschijnen (als externe FireWire harddisk) dan kun je er volgens mij wel met redelijke zekerheid vanuit gaan dat je FireWire poort gewoon aan gort is en zit er inderdaad weinig anders op dan wat XXX al voorstelde; ga ermee langs een dealer.

Bijdrager
    archivaris

Zie http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030609130832251 er zijn meer mensen die dit probleem hebben gehad.
    Zelf zoeken op google met ‘how to test firewire port’ had je alle benodigde informatie opgeleverd.

Bijdrager
    gretver

Bij je powerbook zit een dvd met een hardware test. Probeer het daar eens mee…

Moderator
    unSOUND

Hardware test heb ik weinig vertrouwen in…

die vond mijn defecte USB poort ook niet, terwijl hij wel degelijk kapot was.

Ik sluit me aan bij de poging van iRuben….

Bijdrager
    merlijn

Ik vrees dat ik ook met het zelfde probleem zit.:(
    vraagje : als de fiwi aangesloten is tijdens het opstarten, maakt i dan een piep geluid?

M

Bijdrager
    merlijn

Berichtje voor Stefan.

Ik had (heb) ook een probleem met mijn firewire, maar waarschijnlijk met mijn hd.
    Dat je in het systeemprofiel aleen een 800 bus ziet is normaal. (de 400 bus is waarschijnlijk een “intern verloopje”)

Deze info koste mij €80,- maar ik weet nu dat mijn Pb ok is(volgens de td van LJS, Veel dank jongens :wink: )

Ik hoop dat je er wat aan hebt

M

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.