4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    DrDoodles

Firewire poort niet 'krachtig' genoeg?

Sinds ik mijn 2009 iMac heb, is er een G-Tech Firewire RAID schijf aan gekoppeld, zonder problemen. Via daisy-chain is er meestal een kaartlezer er aan gekoppeld voor mijn CF_kaartjes. Ook geen probleem. Sinds kort heb ik er een portable LaCie schijf bij die ik via daisy-chain koppel aan de G-Tech (dus ipv de kaartlezer, die koppel ik af). Dat gaat prima, totdat de iMac in de slaapstand geraakt. Als ik de iMac opnieuw activeer ziet ie in de Finder de beide schijven nog wel, maar ziet ie de inhoud niet meer, slechts lege mappen Als ik die open, loopt de iMac vast. Alsof er net niet genoeg power op de poort zit om beide schijven te triggeren. De enige oplossing is opnieuw op te starten. Ik heb me inmiddels aangeleerd de LaCie elke avond voor het slapen gaan af te koppelen. Niet ideaal. Zijn er meer mensen met dergelijke problemen met geschakelde Firewire schijven?

Bijdrager
    Beech

Gebruik je Mavericks ?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Heeft die portable Lacie geen eigen 12V adapter? Hier loopt een topic over een portable drive die zonder 12V adapter wordt geleverd maar er wel een aansluiting voor heeft. En ‘Beech’ haalt daarin het volgende aan:

The G-DRIVE mini is bus powered to eliminate the need to carry around an external AC power supply to use the drive. However, some computer systems may not supply adequate power via USB, which keeps the G-DRIVE mini from properly spinning up.
    If this is the case, it may become necessary to use an optional AC power adapter.

Als dit ook met een FW connectie kan gebeuren (doordat het teveel ampère trekt) dan verklaart dit het hangen omdat de drive dan niet op toeren kan komen. De oplossing is dan een 12V adapter aansluiten als dat kan.
    Zie ook dit antwoord. (Gaat ook over een ‘G-Technology’ drive en daisy chain)

Bijdrager
    computer space

Power via daisy chain is niet helemaal de bedoeling. Het eerste apparaat hoort bus powered te werken, die daarna niet per se.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.