3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Fotohoekje

Firewire plotseling gestopt

Zo af en toe gebruik ik hem nog een G3 B&W. Op deze Mac draait OS 8.6 Om bestanden op een andere computer te zetten gebruik ik een La Cie schijf die ik dan ook aan mijn G3 koppel. Nu ziet hij opeens mijn Lacie schijf niet meer en slaat ook vast. Ik heb ook geprobeerd mijn macbook eraan te hangen en die als externe harde schijf te gebruiken echter ook zonder resultaat.
    Heeft iemand een idee wat ik eraan zou kunnen doen. Als ik de Lacie schijf weer aan een andere Apple hang ziet hij hem gewoon.

Bijdrager
    rolandvc

Ik heb hetzelfde gehad met mijn iMac G5. De Firewire-poort was stuk en omdat die vastzit op het moederbord hebben ze dat hele moederbord moeten vervangen, gelukkig nog onder Applecare waarborg. Ik weet niet of dit bij de G3 B&W ook zo is. Als die niet op het moederbord vastzit, volstaat het misschien om enkel de FW-poort te vervangen.

Pas op : bij mij was de panne ontstaan door koppeling met een andere Mac met kapotte firewire. Volgens de technieker “besmetten” kapotte firewire-poorten elkaar. Sluit dus niets meer aan op die poort ! Ik had er bij mij een externe HD aangehangen en meteen was die ook defect. Gelukkig heeft die ook nog een USB 2-aansluiting, zodat ik ze nog kan gebruiken.

Bijdrager
    Tim Keller

Andere optie zou eventueel zijn een firewire kaart te kopen en die in de G3 te zetten. Ik heb zo’n kaart op de klokhuisdag ooit voor € 25,- op de kop getikt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.