7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    kermit

firewire HD en 10.4.9

na de laatste update herkent 10.4.9 mijn externe firewire HD (medion) niet meer.

Ik heb al PRAM gereset, alsook PMU gereset.

heeft iemand een idee hoe ik hier uit raak?

Bijdrager
    Turbanus

Heb je die eraan laten hangen en aan laten staan terwijl je die updates hebt gedraaid dan? We hebben er hier op het forum regelmatig voor gewaarschuwd om alles af te sluiten c.q. af te koppelen als je updates gaat draaien….

Bijdrager
    fnk

Mounten met Disk Utility?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik update al sinds 1984 trouw alles wat Apple mij toeschuift.

En sinds die tijd heb ik nimmer ook maar één apparaat, disk, drive, of wat dan ook losgekoppeld tijdens de update-werkzaamheden.

Ik heb waarschijnlijk gewoon altijd geluk.

Bijdrager
    Turbanus
    ”KarelWillem”

Ik update al sinds 1984 trouw alles wat Apple mij toeschuift.

En sinds die tijd heb ik nimmer ook maar één apparaat, disk, drive, of wat dan ook losgekoppeld tijdens de update-werkzaamheden.

Ik heb waarschijnlijk gewoon altijd geluk.

Waarschijnlijk heb je idd geluk dat je er alleen maar backup op hebt staan en geen systeem…. Ik ben zelf al eens in de mist gegaan met een externe schijf waar een systeem op stond eraan.

Bijdrager
    1984
    ”kermit”

na de laatste update herkent 10.4.9 mijn externe firewire HD (medion) niet meer.

Ik heb al PRAM gereset, alsook PMU gereset.

heeft iemand een idee hoe ik hier uit raak?

Ik had ongeveer hetzelfde na de update, er verscheen geen HD icoon……In mijn geval was de oplossing : ga naar de Finder in je menubalk >voorkeuren > kijk bij algemeen of de HD aangevinkt staat zo ook in de navigatiekolom,
    Die instelling was gewijzigd na de update…. :kleenex:

Bijdrager
    kermit

Wanneer ik de HD verbind via een USB kabel in plaats van de gebruikelijke firewire kabel zegt de finder na een tijdje dat de schijf dient gerformateerd te worden!
    Disk utility kan de schijf zien maar kan ze dus ook enkel formateren…
    Via Firewire kan ik de schijf gewoon zelfs niet zien!

suggesties?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.