4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RobinZwama

FireWire Externe schijf verwijderen?

Als je voor de Mac Mini bijvoorbeeld een LaCie schijf van 250 GB hebt, en de Mini loopt vast en je moet deze geforceerd stoppen, herkent de Mini dan de LaCie nog wel?

Mijn Mini wil namelijk nog wel eens per week.maand vastlopen als ie te lang aan heeft gestaan en ik wil een LaCie voor m’n verjaardag.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, geen probleem. Na herstarten verschijnt je externe harddisk vanzelf weer.

Maar, wordt het eens geen tijd om je Mac mini eens na te gaan kijken. Zomaar vastlopen na te lang aanstaan is niet goed natuurlijk.

Bijdrager
    RobinZwama

Nee da’s waar, maar meestal heb ik dan bijna alle iLife apps aanstaan en ben ik van alles en nog wat aan het doen voor school op iWork.

Weet niet hoeveel de Mini hoort te kunnen trekken, maar ik vind het prima zo. Was trouwens nog wel op zoek naar een 2GB RAM, omdat ik Adobe CS2 niet goed kan doen op de Mini, duurt ongeveer een minuut of 2 voordat ie volledig is opgestart, maar kan er daarna best soepel mee werken.

Waar zou het eventueel aan kunnen liggen dat de Mini soms vastloopt?

Bijdrager
    KarelWillem
    ”RobinZwama”

Waar zou het eventueel aan kunnen liggen dat de Mini soms vastloopt?

Geen idee. Maar omdat jij zegt dat het voorkomt als hij lang aanstaan, zou je aan verhitting gaan denken. Mijn iMac staat 24/24 aan, maar loopt zeker niet zomaar vast.

Nou ja, als het gemiddeld eens in de maand is, zou ik er ook niet zo moeilijk over doen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.