4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Rini

firewire external hdd zorgt voor problemen

Ik heb een maxtor firewire schijf. Deze zorgt voor problemen.
    Als ik de mac aanzet word de schijf herkend. En na verloop van tijd (soms 10 minuten soms 1 minuut), stopt dat mt responden. Kan hem niet meer benaderen. Systeem hangt zich eigenlijk op. Heb dit ook met een andere firewire behuizing (momo bay). Heb dit op alle mac’s. Nu heb ik via de site van maxtor een tooltje gedownload, maar dit lost het probleem niet op.

Probleem bestond niet onder OS9.

Iemand suggesties ?

Bijdrager
    helix

heb eigenlijk hetzelfde voor met een Formac HD firewire (80GB)
    werkte prima tot een tijd geleden, nu kan ik niks meer copieren naar de schijf toe of heel mijn systeem blijft hangen. Ook backups (met Silverkeeper) maken gaat niet meer naar die schijf (werkte vroeger prima)

bij een controle van de schijf lijkt alles OK
    ook diskwarrior geeft aan dat alles ok is

heb mij ook al suf gezocht naar een oplossing :evil:

hopelijk weet er hier iemand raad

Helix

Bijdrager
    Ruben

Dit is al een wat ouder topic, maar ik zie dat er nog geen oplossing voor is. Misschien iemand van de eerdere vraagstellers inmiddels de oplossing? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Zojuist mijn splinternieuwe LaCie 160 GB FireWire doos aangesloten op de 120 GB doos die ik al had, maar na een minuut of 10 stopt de 160 GB doos er gewoon mee. Ik probeer een backup te maken van de 120 GB naar de 160 GB, maar zowel bij gebruik van SilverKeeper alsook met een simpele sleur-en-pleur handeling zit het hele zaakje op een gegeven moment gewoon vast.:-(

Bijdrager
    pluche

op een englestalige Mac site gelezen: 90 % van alle firewireproblemen zouden veroorzaakt worden door de kwaliteit van de gebruikte firewirekabels, meestal diegene die bij het toestel geleverd werden
    andere oorzaken zijn: permissies, en uitteraard de poort die fouten gaat vertonen
    advies dat gegeven werd: koop goede kabels , repareer tijdig permissies, en voor poorten die veelvuldig gebruik hebben van kabels in en uithalen: koop een firewire hub of steek een PCI firewirekaart in je Mac; als deze laatste kapot gaat door veelvuldig gebruik, is ze in elk geval goedkoop te vervangen
    zelf gebruik ik een hub en heb nog nooit problemen gehad; ik heb een externe DVD brander (Lacie) , een externe Maxtor HD, een firewire scanner en een firewire kaartlezer

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.