6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    TrackZero

FireWire drive wil niet meer booten..

Mja daar heb je er weer één.. Ik heb een Mac Mini met Panther (10.3.9). Aangeloten is een externe firewire schijf waar ik ook Panther op heb geïnstalleerd. Ging prima lekker booten van de firewire disk etc. Voldaan met een ‘Mac totally rules gevoel’ naar bed. Volgende dag start ik de mini op en houd netjes de alt toets ingedrukt, selecteer de firewire drive. Nada nopes nix nie meer booten! Weer rebooten en nu de interne schijf geselecteerd, prima. Firewire schijf is gewoon benaderbaar via desktop. Nu heb ik wat hints via google kunnen vinden en toegepast zoals repair permissions.. Zelfs ignore permissions op de schijf en daarna weer fix permissions gedaan.. reboot.. nix.. total weirdness..

Iemand een idee wat ik nog kan instellen of checken?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    beammeup

LaCie?

:x

Bijdrager
    TrackZero

Gezondheid..:D nee, het is een 3rd party FireWire behuizing waarin ik een Western Digital hd heb gezet. Het vreemde is alleen dat ie het wel gedaan heeft en hij werkt verder ook prima. Alleen booten dus niet..

Bijdrager
    iAgree

Stroom toevoer even controleren , dat blijkt heel vaak het probleem te zijn , misschien bij jou dus ook wel.

En je kan met disk Utility ook even kijken of die wat kan repairen

Bijdrager
    Ferdinand

soms ligt het ook aan welke firewire poort dat je gebrukt, ik ontdekte bij toeval dat firewire poort 1 op de externe schijf sneller werkte dan poort 2

succes

Bijdrager
    TrackZero

Bedankt voor de replies..

Ik heb er een externe voeding aanzitten en als ik de mac uitzet spinned de harddisk ook down dus dat gaat goed. Ik heb op de mini maar 1 firewire poort.. of hek iets gemist? Repair disk heb ik ook al uitgevoerd mocht helaas niet baten..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.