6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    axl

firewire drive voor protools le/macbook

hallo,

ik wil graag een firewiredrive aanschaffen die compatible is met protools le 7.3.
    heeft iemand goede ervaringen met een bepaalde firewire harddisk in combinatie met PT 7.3?

ik heb begrepen dat niet iedere externe harddisk compatible is met PT 7.3.

opzich ben ik nog maar net begonnen met het maken van audioopnames met mijn mbox 2. digidesign raadt aan om een aparte harddisk te gebruiken voor de audio. is dit ook nodig voor beperkte opnames van bijv. 16 sporen?

Bijdrager
    mcician

moet je eens effe een paar berichten terug lezen, ik geloof dat er daar iemand een link had geplaatst naar digidesign zelf. Daar werd er iets gezegd over FW HD.

Bijdrager
    joostovermars

het maakt allemaal weinig uit. Digidesign is altijd aan de zeer voorzichtige kant (puur indekken als je het mij vraagt). ik neem al jaren op met PT le en verschillende FW harddisks. nooit problemen gehad. een paar tips:
    de interne HD kan je gebruiken tot 8-10 audiosporen, daarboven krijg je problemen. dus 16 sporen heeft echt een externe HD nodig.
    zet in de preferences de maximale opnametijd niet op oneindig maar op bv 10-15 minuten. dat scheelt aanzienlijk op diskbelasting.

Bijdrager
    mcician

ik gebruik zelf Lacie HD en nooit problemen mee gehad. Die hebben al uuuuuuren staan draaien.
    Ik kan ze je aanbevelen.

Bijdrager
    RiFF

Het is zeker aan te raden om een aparte HD te gebruiken, zeker als je 16 sporen gebruikt. Ik heb zelf goede ervaringen met de Iomega UltraMAX serie… wel duur, maar wel supergoed!

Bijdrager
    axl

ok thanks voor de reacties.

ik ga eens kijken voor een lacie denk ik.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.