3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Diiana_8

FireWire-doelschijfmodus (T-toets ingedrukt)

Ik heb problemen met de hardware van mijn Macbook Air (vorig jaar gekocht). Om de data op een andere Macbook te krijgen, zodat die niet verloren gaan, is volgens een medewerker van Apple mogelijk door middel van de FireWire-doelschijfmodus. Hierbij heb je een Thunderbolt kabel nodig (wat ik tevens heb). Zojuist heb ik geprobeerd 2 Macbook’s op elkaar aan te sluiten en de doelcomputer te starten met de T-toets ingedrukt. Vervolgens verschijnt een scherm op de andere Macbook waarbij die vraagt om een sleutelhanger wachtwoord om die “Macintosh HD” te ontgrendelen. Ik heb echter elk wachtwoord dat ik gebruik geprobeerd, maar het wil maar niet ontgrendelen. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Overigens is de Macbook waar ik data vanaf wil halen, stuk, waardoor ik niet in het systeem kan komen.

Bijdrager
    Leander

Heb je ooit een firmware wachtwoord op de defecte macbook ingesteld?

Bijdrager
    fixar

Misschien werkt het de andere kant op wel?

Is de Macbook die een defect heeft nu de Air? of een gewone MacBook?
    Als het een gewone is kun je wellicht de HD uitbouwen (een paar schroefjes loshalen en een USB-kastje regelen om de HD in te doen)

Welke is nu de bron computer? en welke de doelcomputer?

Als die vraag om een wachtwoord op de andere mac verschijnt is de kans aanwezig dat op de defecte Macbook Filevault staat ingesteld. Normaliter zou je die moeten kunnen openen met de normaal gebruikte naam/wachtwoord combinatie.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.