30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 101)
  • Q:
    Bijdrager
    LEXY

FireWire ACTIE!!!

Het is tijd voor harde actie om FireWire terug te krijgen op onze MacBookjes. Klik daarom op de volgende link voor een site die het voortouw neemt voor ons vuurdraadje. Je vindt er een petitie en wat actie materiaal.
    Succes!!!
    http://www.macroxx.tk/

Bijdrager
    brandfles

Ik heb al fire-wire :D

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

drie letters!

PRO

te triest verder dit….

Bijdrager
    Gates

drie woorden die van toepassing zijn op een groot aantal Mac-gebruikers: Pro is overkill

Bijdrager
    carpebios

Vier woorden voor sommige mensen hier: te veel geld over.

Bijdrager
    tarun
    ”BillGates”

drie woorden die van toepassing zijn op een groot aantal Mac-gebruikers: Pro is overkill

Ik be dus zo’n Pro-gebruiker en moet toch zeggen dat een MacBook Pro genoeg voordelen heeft ten op zichte van een gewone MacBook dat ik er een gekocht heb. Ik ben het wel met je eens dat de gemiddelde gebruiker dit wat surft en mailt een Pro niet nodig heeft.

Bijdrager
    Falc

Slotje?

Bijdrager
    LEXY

Nu opeens moet je een ‘Pro prijs’ betalen voor een normale voorziening die al zes jaar standaard op alle machines zit???!!! Stelletje decadente zeikerds…!!! :sealed:

Bijdrager
    MouseMighty

Dan wel een vuurdraad slotje :wink: Ik ben het eens met meneer Guggenheimer. Pro. Al die “gasten” die bob vetgoedkopie voor een duppie op de eerste rang willen zitten met computers die goedkoop motten zijn maar wel graag alle mogelijke features moeten bevatten. Triestig. Ja zes jaar op alle machines. Er zijn nog machines (Apple’s) zat die wel FW hebben. Hoe lang heeft de floppydrive in de Mac gezeten? Ik mot weer ADB terug op mijn Mac! Zoek maar in Van Dale naar het woord: innovatie. FW is zelfs ook nog eens een uitvinding van Apple zelf!

Bijdrager
    Calpa
    ”MouseMighty”

Dan wel een vuurdraad slotje :wink: Ik ben het eens met meneer Guggenheimer. Pro. Al die “gasten” die bob vetgoedkopie voor een duppie op de eerste rang willen zitten met computers die goedkoop motten zijn maar wel graag alle mogelijke features moeten bevatten. Triestig.

..1300 euro.. dubbeltje? :?

Bijdrager
    LEXY

Als Apple dan echt ballen heeft halen ze FireWire ook weg bij die zogenaamde pro machines. Kijken of je dan nog zo principieel ouwehoert.
    En verder zou ik weleens willen weten hoeveel van jullie Pro bezitters zijn/haar machine slechts gebruikt voor een beetje surfen mailen MSN-en, maar vooral wil pronken en patsen met zijn ‘te dure’ machine.
    Oftwel compensatie voor kleine pikkies HAHAHA!!!!

Bijdrager
    joostwijnglas

Hier lachen ze bij Apple alleen maar om!

Natuurlijk is het jammer dat er geen FireWire in de nieuwe MacBook zit, maar ook wel begrijpelijk omdat FireWire tegenwoordig bijna alleen maar door proffesionele videocamara’s wordt ondersteundt, en daar heb je toch een duurdere machine voor nodig.

Bovendien kun je ook nog gewoon voor de “oude” MacBook kiezen, hoor: http://store.apple.com/nl/browse/home/shop_mac/family/macbook?mco=MTE3MjE

Bijdrager
    SPQR
    ”joostwijnglas”

Natuurlijk is het jammer dat er geen FireWire in de nieuwe MacBook zit, maar ook wel begrijpelijk omdat FireWire tegenwoordig bijna alleen maar door proffesionele videocamara’s wordt ondersteundt, en daar heb je toch een duurdere machine voor nodig.

Nou dat vind ik toch wat de kort door bocht hoor: wat dacht je van harde schijven? Normaal wordt op het forum altijd meteen geroepen: koop een firewire-schijf, koop een firewire-schijf ….

Bijdrager
    sally

DV (trouwens nog steeds slim om te kopen) is niet meer de meest verkochte maar is wel de meest verkochte (als u begrijpt wat ik bedoel) low budget video camera (firewire only). Waar heel veel gebruikers nog jaren tevreden mee kunnen zijn. Juist de onderkant van de markt dus, waar mensen minder uitgeven..
    Dus is het niet zo raar, dat er mensen teleurgesteld zijn..
    Stel dat een actie zo massaal wordt dat Apple er wel voordeel inziet om Firewire toch weer op de MacBook te stoppen.
    Dan is dat toch voor iedereen handig… (en voor niemand lastig).

Trouwens: er is pas sprake van vooroplopen door afschaffen als er echt iets revolutionair beters voor in de plaats komt..
    Dat is er nog niet.

Waarom mensen elkaar zelfs over zoiets als dit in de haren moeten zitten, is mij een raadsel..

Bijdrager
    Dick de Roos
    ”joostwijnglas”

Natuurlijk is het jammer dat er geen FireWire in de nieuwe MacBook zit, maar ook wel begrijpelijk omdat FireWire tegenwoordig bijna alleen maar door proffesionele videocamara’s wordt ondersteundt, en daar heb je toch een duurdere machine voor nodig.[/url]

Als je even verder had gekeken had je kunnen zien dat bovenstaande nogal ehhhh.. onzin is.

Bijdrager
    1984
    ”Falc”

Slotje?

dat zit er nu wel op : Sleuf voor Kensington-kabelslot

Bijdrager
    cles

Als ik bij google het volgende zoek

firewire-usb converter dan krijg ik zeer veel hits

als die dingen bestaan: wat is dan in hemelsnaam het probleem?

Bijdrager
    1984
    ”cles”

geen constante doorstroom:|

Moderator
    Mac Daddy

Zojuist de petitie getekend en ook even een bericht naar Apple gestuurd.

Ik heb zelf hier een ‘oude’ MacBook Pro en kan prima uit de voeten met Firewire 400 en 800, maar ik denk ook aan mijn medemensen. Dat doen niet veel mensen tegenwoordig, maar het kan nog steeds hoor.
    Als iemand een Camcordertje heeft en het lijkt hem wel wat om op Apple over te stappen, omdat hij dan in iMovie zijn homevideos kan editten.
    Dan moet hij meer geld uitgeven aan een MBP en ook nog eens een Firewire 800 naar 400 erbij aanschaffen.

Bijdrager
    carpebios

Ik heb een firewire schijf. Ik zou dat toch wel iets belangrijks vinden. Ik snap de reden weer niet zo.
    Al snap k bij steeds meer dingen de reden niet zo goed bij apple. Ik zou dus geen macbook hoeven zonder goede oplossing voor mijn firewire aansluiting. En hij is nog wel duurder geworden.

Bijdrager
    cles
    ”1984″
    ”cles”

geen constante doorstroom:|

prima : voor iemand die elke dag firewire gebruikt de PRO zeg maar

maar voor allen die een film camera hebben en 10 keer per jaar iets op de apple zetten
    daar is toch zo’n adapter goed voor???

Nu lees je vaak dat je bij geen firewire een camera heb waar je niets aan hebt.

Bijdrager
    1984

FireWire werd ontwikkeld door Apple en werd in 1998 op de tweede generatie Apple G3-computers (Blue&White modellen) geĆÆmplementeerd. De eerste versie was FireWire 400 en die is inmiddels geĆ«volueerd tot de tweede generatie: FireWire 800, ook wel aangeduid als FireWire 2. De derde generatie (Next Generation) staat reeds te wachten…………………..:|

Bijdrager
    MouseMighty

Kortom nu maar hopen dat Apple zich kapotschaamt en de consumenten hun VuurDraad terug geeft bij de volgende update/upgrade? Hmm iets met ons, tot, wachten en wegen denk ik.

Bijdrager
    Aidovive

Ok, ik begrijp de ophef wel een klein beetje. Maar als je het goed bekijkt heb je FireWire in principe alleen nog om die oude DV-camera op je Macbook aan te kunnen sluiten:P Zelf heb ik nooit gebruik gemaakt van de FireWire aansluiting op mijn Macbook. En wie wil er nou eigenlijk video editten op een 13″ schermpje? Ik zou zeggen: Koop een 24″ iMac of een Macbook Pro met een 24″ LED Cinema Display en ga daar lekker mee aan de slag. Je kunt natuurlijk ook een nieuwe HD Camcorder kopen met harddisk of flash-geheugen en voortaan je films via USB op je nieuwe Macbook monteren. Overigens hebben de meeste externe HDD’s zowel FireWire als USB aansluiting, dus dat lijkt me ook al geen probleem.
    Wat een ontzettend gezeur over die ‘ontbrekende’ firewire aansluiting allemaal!!

Bijdrager
    Dick de Roos

Als je meer van video zou weten, zou je dergelijke onzin niet op durven schrijven.
    camera’s met een harde schijf of een geheugenkaart of helemaal de limit: een DVD-brander is de ramp voor de editor.

Bijdrager
    error
    ”MouseMighty”

Kortom nu maar hopen dat Apple zich kapotschaamt en de consumenten hun VuurDraad terug geeft bij de volgende update/upgrade?

Apple heeft ter motivatie van deze beslissing vast en zeker onderzocht hoe groot het percentage MacBook-kopers de FireWire aansluiting ook daadwerkelijk gebruikte. Grote kans dat dit percentage vrij laag is.

Ik heb sinds gisteren zo’n nieuwe MacBook… en ik zal de FireWire-ingang wellicht 4 keer per jaar gaan missen. Dat was mij de aanschaf van een grotere en duurdere MacBook Pro niet waard.

Bijdrager
    Aidovive
    ”SPQR”

Nou dat vind ik toch wat de kort door bocht hoor: wat dacht je van harde schijven? Normaal wordt op het forum altijd meteen geroepen: koop een firewire-schijf, koop een firewire-schijf ….

Ja. Maar dan bedoelen ze een FW800 schijf waarschijnlijk voor een Mac Pro of een iMac (en nu dus ook Macbook Pro). Ik zie niet in waarom je liever FW400 dan USB2.0 zou willen. USB2.0 is wat dat betreft veel universeler. (Ah, vandaar Universal Serial Bus! :wink:)

FW800 biedt veel meer snelheid, maar FW400 is in principe alleen nuttig voor DV camera’s. Apple heeft FW400 ook al ooit uit de iPod verwijdert gewoon omdat USB veel universeler is.

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer
    ”LEXY”

Als Apple dan echt ballen heeft halen ze FireWire ook weg bij die zogenaamde pro machines. Kijken of je dan nog zo principieel ouwehoert.
    En verder zou ik weleens willen weten hoeveel van jullie Pro bezitters zijn/haar machine slechts gebruikt voor een beetje surfen mailen MSN-en, maar vooral wil pronken en patsen met zijn ‘te dure’ machine.
    Oftwel compensatie voor kleine pikkies HAHAHA!!!!

of te wel LEXY heeft dus een hele grote pik maar een zielig wit macbookje :P

Bijdrager
    Aidovive
    ”Dick

Als je meer van video zou weten, zou je dergelijke onzin niet op durven schrijven.
    camera’s met een harde schijf of een geheugenkaart of helemaal de limit: een DVD-brander is de ramp voor de editor.

Ik weet niet waar u op doelt, maar als u zo’n Pro bent, dan haalt u het niet in uw hoofd om ook maar 1 sec een Macbook te overwegen

Bijdrager
    Oppie
    ”cles”

firewire-usb converter

Als ze al bestaan dan werken ze niet naar behoren; sluit er maar eens een DV cam op aan…

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 101)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.