8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    f.zijlstra

firewire 9-pens hub

Beste OMT-ers

Ik heb inmiddels mn nieuwe macbook pro in bestelling staan en daarbij 2 externe hardeschijfen bij besteld:
    -LaCie d2 Quadra Hard Disk 500 Gb
    -1TB LaCie 2big Triple Interface

Nou wil het geval dat ze beiden gebruik maken van een firewire 800 poort terwijl er maar 1 in mijn toekomstige macbook pro zit. Nou was ik al het kijken of er misschien een firewire 9-pens hub bestond om toch optimaal van de schijven gebruik te kunnen maken. Ik wil namelijk de Raid-schijf van 1TB gebruiken voor mijn videomateriaal voor final cut en de 500 schijf alleen configureren met time-machine. Eventueel zou het ook nog een oplossing zijn om een eSATA-express card te kopen en daar de 1 tb schijf aan te koppelen. en de 500 gb schijf aan de firewire 800 poort.

Ik wou eigenlijk jullie kijk hierop even weten, wat de snelste en slimste oplossing zou zijn… Ik dacht zelf aan de 9-pens firewire hub. Maar kan nergens op internet daar iets over vinden…

alvast bedankt :apple:

Moderator
    unSOUND

Als het goed is zitten er 2 FireWire 800 poorten op de LaCie, dan kun je dus simpelweg de tweede schijf aan de eerste schijf koppelen.

Bijdrager
    tommy666

Inderdaad, de meeste FireWire-toestellen hebben twee poorten, dit om doorlussen mogelijk te maken en zo een keten te maken waar minimaal snelheidverlies op zit zonder lelijke hubs;-) Er is nagedacht over de standaard, dit in tegnstelling tot de beslissing om ze te laten vallen in de nieuwe MacBooks….

Bijdrager
    1234

Ik heb hetzelfde probleem teveel Fw800 apparaten en te weinig poorten.

Mijn camera laat zich niet zien als ik hem daisychain door mijn lacie.

nu vond ik deze:
    http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Product_Id=192239

kan hem alleen niet echt vinden in en een Nederlandse winkel,.

iemand tips?!

Bijdrager
    Trat

Waarom denk je dat je camera (welke?) zich wel zou laten zien als je hem aan die (daisy chain) hub hangt?

Bijdrager
    1234

Kan dat uberhaupt niet dan? Ik dacht dat ik dat ooit eens heb gedaan met een sony A1, maar hier gaat het om een superouwe Canon miniDV.

Maar ik heb vier schijven met Fw 400 en 800.

ik wil de schijf waarop ik edit graag met Fw 800 aansluiten, maar ik heb alleen een 400 Hub en een 400 naar 800 kabel.

alvast bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    Demon Hunter

Kan je iig wel vertellen dat een eSata expresscard super werkt:) Met een Iomega Ultramax haalde ik op FW800 zo’n 60 mbps, met eSata 120+:)

Bijdrager
    1234

ja, balen, ik heb nog overwogen een 17 inch te kopen vanwege de expresscard mogelijkheid…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.