13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    coelho946

FireWire 800 HUB

Ik ben op zoek naar ee Firewire 800 HUB. Weet iemand of wat en waar?

Groeten, Ben

Bijdrager
    madcat

dat is het hele idee van firewire 800, dat je het als “daisy chain” aan elkaar kan maken.
    Er bestaan dus geen switched of hubs voor.

Bijdrager
    1984
    madcat op 02 april 2011

dat is het hele idee van firewire 800, dat je het als “daisy chain” aan elkaar kan maken..

Tja….dan moeten de schijven wel 2 FW 800 poorten bezitten.

Moderator
    unSOUND

Meeste schijven hebben dat dan ook. Jij hebt een plaatje van een mobiele schijf, die vaak vanwege kleine ruimte maar een enkele poort heeft. De grotere mobiele schijven en desktop schijven hebben bijna altijd 2 FireWire 800 poorten.

Bijdrager
    Peter de Groot

Hallo,

Kijk eens op deze link, daar vond ik mijn oplossing ook.

Vraagje over FireWire

Succes

Bijdrager
    iep
    madcat op 02 april 2011

dat is het hele idee van firewire 800, dat je het als “daisy chain” aan elkaar kan maken.

Er bestaan dus geen switched of hubs voor.
    Dat is een nogal foutieve redenatie. Er zijn namelijk twee soorten switches: eentje waarmee je 1 apparaat door diverse computers kan laten gebruiken en eentje waarbij je meerdere apparaten op 1 computer kan aansluiten. Het daisy chainen neemt de noodzaak voor het tweede type switch al aardig weg (er zijn scenario’s waarbij je alsnog dit type nodig hebt, je moet namelijk de gehele ketting doorbreken als het apparaat niet aan het eind van de ketting zit en je deze er tussenuit wil halen!) maar niet voor de eerste. Bij de eerste type moet je denken aan een schijf of een audio device die je tussen twee Macs wil gebruiken zonder steeds weer kabels te moeten ompluggen. Dit is dan ook het type switch die je veelal tegen zult komen als je op Google zoekt naar een firewire switch.

Bijdrager
    1984
    iep op 03 april 2011

Dat is een nogal foutieve redenatie. Er zijn namelijk twee soorten switches: eentje waarmee je 1 apparaat door diverse computers kan laten gebruiken en eentje waarbij je meerdere apparaten op 1 computer kan aansluiten.

Nou ken ik deze wel voor FW 400 maar zijn er deze ook voor FW 800,Zo ja, graag en linkje naar een voorbeeld. bijvoorbaad dank.

Bijdrager
    iep

Geen idee of die er zijn (die fw400 weet ik net als jij ook zeker, dat is ook hetgeen je tegen zult komen als je op Google zoekt) maar daar ging het me ook niet om. Ik vond het een wat rare redenatie plus dat het woord switch 2 verschillende soorten dingen kan aanduiden wat nogal verwarrend werkt (en dat is vrij algemeen, gaat ook op voor andere data typen zoals usb).

Er zijn wel fw800 hubs/repeaters (dus topicstarter…). Om het nog verwarrender te maken: soms heten dit soort dingen switches en soms hubs. Gelukkig is het bij networking wel glashelder.

Bijdrager
    coelho946

Beste mensen,
    Mooi discussies over de Firewire 800, helaas kon ik niet mee kon doen omdat 2 weken op Curacao was.
    Mijn probleem is dat ik een mooie iMac gekocht heb en daar zit maar 1 Firewire aansluiting aan de achterkant en daar heb ik een externe HD als back-up. Maar als ik mijn videorecorder of een andere apparatuur wilt aansluiten ben ik een probleem…
    Dus daarom zoek ik gewoon een firewire hub waar ik wat meer ken aansluiten.
    Het lijkt toch moeilijk te vinden zijn.
    Groeten, Ben

Bijdrager
    Peter de Groot

Hallo,

Ik noemde hem al eerder, maar ga eens naar de link in mijn vorige reactie.

Daar staat een hub/switch/repeater. Hoe het ook heet, ik koos voor die oplossing en dat werkt dus gewoon goed.
    Mijn iMac heeft ook maar 1 FW 800 en ik heb 2 aansluitingen nodig. dus vandaar.
    Succes!

Bijdrager
    bartje

$200 voor een FW800 Hub/Repeater ook wel dure oplossing. Kan je beter een nieuwe HD voor kopen met twee poorten op;-)

Bijdrager
    Peter de Groot

De oplossing bij LIndy, net nog gekeken, is € 69.

Bijdrager
    coelho946

Dank allemaal, ik denk dat ik eruit bent. Bij Lindy voor 69,-

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.