13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Firewall probleem

Beste mensen,

Ik krijg sinds een tijdje de melding of ik inkomende verbinden wil toestaan bij iTunes, Coda, Adium en Mail.. Ik geef altijd toestemming en zo staat dat ook in bij de Firewall instellingen.. Toch komt deze vraag steeds terug, niet heel fijn natuurlijk.

Ik heb al veel gelezen over dit probleem icm iTunes. De oplossing daarvoor was iTunes opnieuw installeren.. Aangezien ik het probleem heb bij 4 programma’s wil ik dat liever niet gaan doen. Ik kan misschien belangrijke instellingen in Coda en vooral Adium en Mail verliezen.

Wat is nu een goede oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt,

Freek

Bijdrager
    KingAchille

Toevallig LittleSnitch geïnstalleerd?

Inactief
    Anoniem

Wat is LittleSnitch als ik mag vragen? Als ik het bij spotlight invoer krijg ik niks dus ik denk het niet..

Inactief
    Anoniem

Trouwens, Google Chrome bijvoorbeeld maakt ook verbinding met het internet, waarom krijg ik daar de melding niet?

Bijdrager
    Hansi2124
    Freeek op 13 november 2010

Wat is LittleSnitch als ik mag vragen?

Little Snitch….
    Tot nog toe echter kan het probleem alleen worden opgelost op de manier zoals jij het ook gelezen hebt. Over een andere effectieve mogelijkheid heb ik nog niet gehoord.

Bijdrager
    Leander

Sinds de update naar de nieuwe versie van iTunes had ik daar ook last van.
    Na wat googlen kwam ik er achter dat het deleten van de iTunes voorkeuren de oplossing was.
    Behoefde iTunes dus niet opnieuw te installeren. Probeer eens (de voorkeuren kan je ook even op een andere locatie zetten).

Inactief
    Anoniem

Beginnersvraag: Hoe moet je de voorkeuren resetten?

Sleutelbeheerder
    Night

Zoek in de map ‘voorkeuren’ of ‘preferences (afhankelijk welke taal je OS is) in je ‘thuis’ of ‘home’ map naar het bestand ‘com.apple.iTunes.plist’ en verplaats dit naar bv. je desktop/bureaublad. Dit moet je dan wèl doen als iTunes afgesloten is. Als je iTunes nu opnieuw opstart, wordt er automatisch een nieuw voorkeurenbestand aangemaakt (‘plist’ staat voor preferences list).

Bijdrager
    michelvdb

.plist staat voor property list;)

Bijdrager
    Rees

Leander op 13 november 2010 #
    Sinds de update naar de nieuwe versie van iTunes had ik daar ook last van.
    Na wat googlen kwam ik er achter dat het deleten van de iTunes voorkeuren de oplossing was.
    Behoefde iTunes dus niet opnieuw te installeren. Probeer eens (de voorkeuren kan je ook even op een andere locatie zetten).

De voorkeuren had ik net op mijn bureaublad gezet en iTunes opnieuw opgestart, maar als ik mijn oude plist bestand terugzet, krijg ik weer steeds diezelfde melding? Dus eigenlijk kan ik mijn oude plist bestand weggooien? Indien ja, heeft dit gevolgen voor de reservekopieën van mijn iPhones? Ik zag ook al de kolom Apps niet meer staan, toen ik mijn oude plist had verwijderd. Is dit niet erg? Hoe krijg ik al mijn apps weer te zien?

Bijdrager
    Hansi2124

Laat daar nou net een draadje over lopen…..

Bijdrager
    Rees

@ Hansi2124: Is mijn vraag hiermee beantwoord…?

Bijdrager
    Hansi2124

Je laatste vraag in ieder geval wel.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.