6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Webarcher

Firewall op AirPort Extreme

Mijn configuratie is een ADSL modem (livebox) en daarnaast een Airport Extreme (witte ufo). Geen probleem met internet en netwerk. Maar nu ik op de iPad iOS5 heb staan wil ik ook de nieuwe berichten App gaan gebruiken om zo berichtjes te surfen naar mensen met bijv. een iphone.
    Hier zit het probleem. Het lukt me niet om een berichtje te verzenden. De grap is op het netwerk van m’n buurman heb ik geen enkel probleem!
    Conclusie: iets op m’n Livebox modem en/of Airport Router blokkeert. Had al geprobeerd om poorten 2195 en 2196 open te zetten op deLivebox, maar dat is niet de oplossing.
    Communiceert de berichten App via een aparte poort of gewoon via de standaard poort van het internet (80)?
    Zou het graag werkend willen krijgen.

Jeroen

Bijdrager
    arjankamp

Het heeft te maken met je instellingen in je routeer die dit kan blokkeren. Vandaar dat je bij de buurman dit wel kunt.

De oplossing: My iPad iMessage were failing, “Message Send Failure”, but started worked immediately with this solution, changing my wifi DNS to use 8.8.8.8, 8.8.4.4. (these are Google DNS severs)

Werkte voor mij

Bijdrager
    iep

Die oplossing heeft te maken met DNS waarbij falende DNS servers van de provider eerder het probleem zijn. Dat is in dit geval vrij onwaarschijnlijk omdat Online hele goede DNS servers heeft. Ze zijn snel en nooit offline. Andere providers zoals KPN hebben een slechtere reputatie. Als je router dingen blokkeert zal het wijzigen van de DNS echter geen zin hebben. Kijk in de log van de router of ie daar niet wat blokkeert.

Bijdrager
    Webarcher

Heeft iets met een ‘NAT’ te maken. Ze onder voor een stuk van de logfile. Ik kan er zelf geen chocolade van maken. Is dit nu een Firewall probleem??

Oct 24 19:59:01 2011 Uitgaand verkeer Geblokkeerd – NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.15:49607->95.101.236.244:443 on ethoa7
    Oct 24 19:58:55 2011 Uitgaand verkeer Geblokkeerd – NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.15:49605->95.101.236.245:443 on ethoa7
    Oct 24 19:58:54 2011 Uitgaand verkeer Geblokkeerd – NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.15:49604->95.101.236.244:443 on ethoa7
    Oct 24 19:58:47 2011 Uitgaand verkeer Geblokkeerd – NAT out failed First packet in connection is not a SYN packet: TCP 192.168.1.15:49603->95.101.236.244:443 on ethoa7

Bijdrager
    iep

Ja, hij verwacht een SYN pakketje maar krijgt iets anders en geeft dan een foutmelding. Heb je 1 van de 2 apparaten al eens opnieuw gestart door een powercycle (stroom eraf, ff wachten, stroom erop)? Werkte het daarna wel? Ik zie dit namelijk vaak als oplossing voorbij komen als ik op die NAT foutmelding zoek (naast het opnieuw starten van de firewall).

Bijdrager
    Webarcher

Ik heb het modem opnieuw gestart door hem zeker een minuut zonder spanning te laten.Het biedt helaas geen oplossing. Misschien nog een andere suggestie?

Alvast bedankt voor het meedenken.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.