8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Jos Opel

Firewall Mcafee

Ik heb de afgelopen tijd grote problemen met mijn netwerk gehad. Uiteindelijk bleek dat de firewall van McaFee zichzelf inschakelt. Standaard staat hij uit, omdat MacOS er een heeft. Ik zoek een script om de Firewall definitief te verwijderen, zodat ik de rest van programma wel kan gebruiken. Of een script om Malwarebytes automatisch (bijvoorbeeld elke 5 minuten) te laten scannen. Of heeft iemand ervaring met KPN Veilig. Die scant real live en heeft geen firewall

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Jos Opel.

Moderator
    Night

Bijdrager
    Jos Opel

@night, Ik had dat artikel al wel gelezen, maar ik mis de positieve reacties erop. En het gebruikte McaFee programma is volgens mij een zakelijk pakket. Denk je dat ik het ongewijzigde script, eventueel met sudo ervoor kan toepassen?

Moderator
    Night

Je kan het proberen. Het enige wat kan gebeuren is dat het hele pakket naar z’n grootje gaat, maar dat kan je opnieuw installeren. Dus er lijkt me vrij weinig risico.

Bijdrager
    fred44nl
    Jos op 13 januari 2018

Of een script om Malwarebytes automatisch (bijvoorbeeld elke 5 minuten) te laten scannen.

De nieuwste versie van Malwarebytes kan continu op de achtergrond draaien.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  fred44nl.

Bijdrager
    Jos Opel

@fred, bedoel je gratis, of de betaalde versie?

Bijdrager
    fred44nl

Dat weet ik zo niet, maar dan kun je wellicht zelf even kijken:)

Vraagje: Wat is het nut / doel van McAfee ??

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  fred44nl.

Bijdrager
    fixar

@jos, alleen de betaalde versie blijft op de achtergrond draaien…. de onbetaalde variant scant alleen de machine op afroep.

Ach ja, die mensen moeten hun kinderen ook voeden denk ik dan. Fijn dat de basisfunctionaliteit gratis beschikbaar blijft & als je meer wilt, dan kan dat.

Maar wat Fred vraagt: waarom McAfee?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.