8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Zodiack

Firewall in OSX

Tijd voor een nieuwe discussie:
    Kan iemand me meer vertellen over de firewall in OSX.
    Als je een adsl of kabelverbinding wilt dan adviseerd iedereen dat je je Mac
    moet beveiligen met een firewall.
    Maar er zit toch al een firewall in OSX?
    n.l in: SysteemvoorkeurenSamengebruik
    Alleen wat doe ik er mee, ik snap er niet veel van.
    Wat moet je dan aan of uit zetten.
    Groeten,
    Z:lol: diack

Bijdrager
    MacX

Als je de Firewall in Os X aanzet dan sluit je de computer af van alle inkomend verkeer. Je kunt geen poorten wijzigen die voor ingebouwde voorzieningen worden gebruikt. Deze poorten worden automatisch in- of uitgeschakeld als de bijbehorende voorziening in- of uitgeschakeld wordt in het tabblad ‘Voorzieningen’. Je kunt ook zelf nieuwe voorzieningen toevoegen. Zoals je in het voorbeeld hieronder kunt zien.

Bijdrager
    JeePee

Om de ingebouwde firewall aan te zetten, ga je naar ‘Systeemvoorkeuren’, daarna naar ‘Samengebruik’ en ga dan naar het ‘tabblad’ ‘Firewall’. Klik dan op start en je Firewall staat aan.:D

Ikzelf gebruik ‘NetBarrier X’ van Intego, een zeer goede en makkelijke Firewall met veel extra mogelijkheden. De Firewall van Apple is goed (en gratis), maar niet eenvoudig aan te passen.

Tip: Voor meer discussies op dit forum over firewalls, zoek dan even op het woord ‘firewall’.

Bijdrager
    Jan-Willem

Dit heeft er niet heel veel mee te maken, maar als je de ethernet modem van alcatel hebt kan je die ook als firewall laten werken.:D

Bijdrager
    Zodiack
    ”Jan-Willem”

Dit heeft er niet heel veel mee te maken, maar als je de ethernet modem van alcatel hebt kan je die ook als firewall laten werken.:D

Hoe doe ik dat dan?
    Groeten,
    Z:lol: diack

Bijdrager
    Arjan

Ik heb een router/4-p switch van usr robotics incl een uitstekende firewall.

Test je eigen site eens op http://www.grc.com

weet je meteen of je goed zit.

Bijdrager
    JeePee

Eh Zodiack, wou je dit onderwerp voor eeuwig bovenaan laten staan op het forumgedeelte: Mac OS X? Door hem sticky te maken vereeuwig je hem bovenaan… Heb ik ook een keer per ongeluk gedaan, maar kun je gelukkig later weer veranderen.:? :lol: :finderoud: :wink:

Bijdrager
    Zodiack

SORRRRRRRRRRRRRRRRRRY
    Zo goed?

FAUTJE MIJNERZIJTS
    Zal niet meer voorkomen.
    Groeten,
    Z:oops: diack

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.