3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    jopie213

Firewall advies

Hoi,

Ik heb een Technicolor modem/router van UPC, twee airport express’s die het draadloze netwerk aanmaken en m’n macbook. Bij de instellingen van de Technicolor kun je ervoor kiezen om de firewall aan of uit te zetten, plus allerlei specifieke instellingen. Daarnaast kun je op je macbook ook de firewall aanzetten. Een misschien zit er in de airport express ook nog een?

Omdat ik begrepen heb dat het niet goed werkt als je meerdere firewalls achter elkaar aan hebt staan, zou ik graag advies willen over deze kwestie. Wat is het beste, alleen firewall aan op m’n macbook, of juist alleen op de router? Of kan het allemaal wel tegelijk aan? Mijn internet valt soms even weg, ik vermoed dat het hiermee te maken heeft.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    Targaryen

Alleen op je router lijkt me voldoende. Ik doe het al jaren zo onder OS X en ik ben nog niet tegen de lamp gelopen. Onder Windows zet ik wel de Windows firewall aan. Dit omdat Windows vele malen sneller besmet kan raken met virussen of andere viezigheid. Nog nooit een virus gehad op Windows met deze methode.

Bijdrager
    Domtoren

In ieder geval altijd de firewall op je router aanzetten.

Ik heb persoonlijk ook de firewall op al mijn Macs aanstaan. Een MacBook neem je wellicht nog eens mee naar school of werk en wie weet wat je dan allemaal voor je kiezen krijgt. Als je de firewalls goed instelt is er echt geen probleem om er meerdere op een rij te hebben.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.