5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    OMT-fan

Firewall

Wie o wie,

kan mij vertellen waarom ik geen videocontact krijg via ISPQ (videochat).
    Het heeft iets te maken met de firewall maar de melding van de helpdesk geeft dit aan:

This may be due to a network configuration error. iSpQ Quick Messages (QMs) and call requests are sent from user to user via direct connection. In order to receive iSpQ QMs and call requests, you must be able to directly connect with other iSpQ users and receive data on ports 2000-2003.

If you use a firewall, ensure that ports 2000-2003 are unblocked to receive incoming data directed to your external internet IP address from any outside IP address. Some Internet Service Providers (ISP) may block some or all ports between 2000-2003 by default, so please check with your ISP to ensure these ports are not blocked.

If you use a proxy, you may need to bypass or disable the proxy for iSpQ to function properly.

If you are running a home network your network must be able to accept incoming data on ports 2000-2003 sent to your external internet IP address directly from the senders IP address. Your network must also be configured to forward this incoming data to the machine on your network that is running iSpQ. You will only be able to use iSpQ on one machine on your network if all machines are sharing the same external internet IP address.

Please refer to your firewall or network sharing device documentation for specific configuration details.

Maar als ik in firewall kijk kan ik geen port 2000-2203 vinden…rararara

Ook als ik de firewal; helemaal uitzet gebeurt er niks….

Bijdrager
    2manydjs

Hoe ga je het internet op?
    Zit er een router tussen?

Bijdrager
    OMT-fan

Ja, ethernetmodem, en Vigor 2200E

Bijdrager
    OMT-fan

Ik hoorde vandaag dat er in de vigor 2200 E een ingebouwde firewall zit en dat je daar de toegang moet regelen en de firewall van Jacquar gewoon kan uitzetten….

wie o wie???

Bijdrager
    2manydjs

Meestal kan je met je browser inloggen op je router door gewoon het router adres in te typen (vaak 192.168.1.1 of 127.0.0.1).
    Oudere modellen hebben bijv. telnet nodig (waarschijnlijk kan dit wel met de terminal, weet alleen niet precies hoe; telnet ip.ad.r.es ?).

Kijk anders even in je handleiding of op vigor.com (?).

Succes

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.