6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    pepe

Firewall

Thuis gebruik ik mijn macje nog onder OS9, samen met een ADSL verbinding. Wat vinden jullie, is een firewall noodzakelijk, en zo ja, wat moet ik daarvoor gebruiken?

Bijdrager
    DesertDog

Eigenlijk moet een firewall wel, zelf hou ik me natuurlijk voor geen meter eraan en gebruik niets. ik heb een mac…dus staan de meeste poorten by default niet open. Op een pc die ik heb staat wel een firewall (tja, op windows staan de meeste poorten by default open), en als ik dan kijk op welke poorten de scans/aanvallen worden uitgevoerd is het vrijwel altijd windows-used poorten.
    Mocht je toch op mijn mac komen, veel plezier! ik draai backups, dus ik kan altijd alles recoveren en ik heb niets te verbergen

officieel advies: firewall installeren!
    onofficieel advies: fuck the firewall!

Bijdrager
    JeePee

Met OS 9 ben je veiliger zonder Firewall, dan met X zonder Firewall.

De taal van OS 9 kennen de meeste hackers niet, bovendien staan bij OS 9 op de Ping-poort na alle poorten dicht. Unix kennen veel meer hackers en hoewel Mac OS X zeer veilig is, zou je daardoor meer risico lopen. Gelukkig heeft X een eigen Firewall en Apple heeft die er niet voor niets in gezet…

Voor OS 9 heb je niet direct een Firewall nodig, maar ik meen dat er zat gratis zijn, dus al is het alleen maar dat je niemand in de verleiding brengt en je waarschijnlijk een stuk veiliger voelt, zou ik een Firewall nemen. Hierdoor kun je onzichtbaar worden op internet en is de kans dat je met 9 gekraakt wordt 0,01% of nog minder:wink:

Ik gebruik er wel een ook voor 9, maar dat komt omdat ik een pakket heb gekocht waar voor 9 en X in zat van Intego…

Bijdrager
    JeePee

Hmm, toch even op mijn vorige berichtje terugkomen, ik kan geen gratis firewall voor 9 vinden, of ligt dit aan mij…:oops: Wel demo’s…

Bijdrager
    Steve Brooklyn

doorstop had vroeger een gratis firewall…
    maar dat is nu norton geworden, als je die nog ergens kan krijgen zou je die voor os 9 kunnen gebruiken.
    Dat heb ik tenminste een tijdje gebruikt.

Het is eigenlijk geen echte firewall, ze noemen het wel zo, maar het is eigenlijk een port blokker!!!

Een echte firewall, kan veel meer dan alleen dat!

Bijdrager
    JeePee
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.